ارتباط بین استفاده از کلاه های ایمنی و آسیب های وارده به صورت

0
5819
تاثیر استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری| تصادفات دوچرخه سواری | اطلاعات پزشکی طب لاین
تاثیر استفاده از کلاه ایمنی در آسیب به سر دوچرخه سواری

 آیا کلاه های ایمنی در طی تصادفات دوچرخه سواری از صورت محافظت کافی می کنند؟ آیا آسیب به سر در دوچرخه سواری با وجود کلاه ایمنی از بین میرود؟ میزان حفاظت کلاه ایمنی از سر چقدر است؟ این مطالعه کوهورت که شامل 85.187 حادثه دوچرخه سواری ثبت شده در پایگاه ثبت داده های ترومای آمریکا بود، نشان داد که در حوادث دوچرخه سواری کلاه های ایمنی به اندازه لازم از صورت محافظت نمی کنند. قابلیت حفاظتی کلاه های ایمنی برای صورت، برای قسمت میانی و تحتانی صورت کاهش می یابد. همین امر باعث شد که محققان به بررسی تاثیر کلاه های ایمنی در تصادفات دوچرخه سواری بپردازند. ما در طب لاین معتبر ترین سایت اطلاعات پزشکی در این باره مفصلا با شما صحبت کنیم.

آزمون استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواران

دوچرخه سواران در معرض خطر شکستگی های صورت و آسیب های وارده به بافت نرم بویژه قسمت های میانی و تحتانی صورت در طی حوادث دوچرخه سواری هستند، لذا علی رغم استفاده از کلاه ایمنی، آموزش عمومی در مورد آسیب دیدگی های صورت توصیه می شود.

دوچرخه سواری یک فعالیت رایج در سراسر ایالات متحده بویژه در میان بزرگسالان است. استفاده از دوچرخه بعنوان تفریح، ورزش و یک شیوه حمل و نقل، میلیاردها سفر با دوچرخه را در یک سال رقم زده است. از آنجائیکه با توجه به بدتر شدن ترافیک سیستم حمل و نقل و نیز عدم زیان آوری دوچرخه برای محیط زیست، استفاده از  دوچرخه شروع به افزایش کرده و در همین راستا تعداد آسیب های مرتبط با دوچرخه سواری نیز افزایش یافته است.

در سال 2014، تعداد 50.000 تصادف مرتبط با دوچرخه سواری ثبت و 726 مورد مرگ و میر در همین راستا در ایالات متحده گزارش شد.  در سال 2012، میزان آسیب و مرگ و میر در اثر حوادث دوچرخه سواری به بیش از 6 میلیارد دلار تخمین زده شد.

کلاه ایمنی برای امنیت در تصادفات دوچرخه سواری

رایج ترین وسیله محافظتی است که برای دوچرخه سواری استفاده می شود. با وجود اینکه طراحی فعلی کلاه ایمنی در کاهش آسیب های وارده به سر موثر بوده است، ولیکن باز هم صورت کمتر محافظت شده و همچنان نسبت به آسیب های وارده در اثر دوچرخه سواری آسیب پذیر باقی مانده است.

در یک مطالعه اروپایی که به ارزیابی میزان آسیب های ناشی از حوادث دوچرخه سواری در بخش های  اورژانس شهری پرداخت، آسیب های وارده به صورت در 30% موارد رخ داد و در این بین میزان آسیب های صورت در میان دوچرخه سواران بدون کلاه ایمنی به میزان قابل توجهی بیشتر از دوچرخه سواران دارای کلاه ایمنی بود (48% در مقایسه با 26%).

آسیب دیدگی صورت می تواند عواقب وخیمی بویژه از دست رفتن تکیه گاه ساختاری صورت را بدنبال داشته باشد، که می تواند منجر به بدقیافگی، از دست رفتن بینایی، اختلال در جویدن و بلع غذا و صحبت کردن بشود. محافظت در برابر  آسیب دیدگی صورت  و عواقب آن یکی از نگرانی های مهم در حوزه سلامت عمومی است.

فراوانی آسیب به سر در تصادفات دوچرخه سواری

فراوانی وقوع این گونه آسیب دیدگی ها و اینکه استفاده از کلاه ایمنی چه مقدار می تواند موثر باشد را بررسی کردیم. لذا در یک گروه بزرگ جمعیتی، بروز آسیب دیدگی های صورت مرتبط با حوادث دوچرخه سواری را با تمرکز به شکستگی های صورت و آسیب های بافت نرم بررسی کردیم.

هدف ما از ارائه این مطلب در سایت اطلاعات پزشکی طب لاین برآورد ارتباط بین استفاده از کلاه های ایمنی متداول و میزان آسیب دیدگی صورت بود. فرض بر آن بود که استفاده از کلاه های ایمنی مرسوم، آسیب دیدگی های صورت را به میزان قابل توجهی در حوادث دوچرخه سواری کاهش نمی دهد.

اهمیت بررسی تاثیر کلاه های ایمنی در طی تصادفات دوچرخه سواری این است که دوچرخه سواری یک فعالیت رایج رو به افزایش در ایالات متحده است که غالباً با آسیب های وارده به سر و صورت همراه می باشد. اگرچه، کلاه های ایمنی آسیب های وارده به سر را کاهش می دهند، ولیکن نقش آنها در آسیب دیدگی های صورت کمتر مشخص است؛ بنابراین دانستن ظرفیت حفاظتی آنها از صورت در طرح فعلی کلاه ایمنی حائز اهمیت است.

هدف برآورد ارتباط بین استفاده از کلاه ایمنی با میزان آسیب دیدگی های صورت

طراحی، مجموعه و شرکت کنندگان. این مطالعه گذشته نگر، داده های موجود در پایگاه ترومای ملی را که از بخش اورژانس بیمارستان های ایالات متحده بدست آمده بود، از یکم ژانویه 2010 تا سی و یکم دسامبر 2014 گردآوری نمود. هر داده مربوط به یک حادثه دوچرخه سواری بود که منتهی به بخش اورژانس شده بود.

اطلاعات رجیستری بنیاد ترومای ملی در هر حادثه ثبت و گردآوری می شوند که معادل با پذیرش بیمارستانی در پی آسیب دیدگی است. تمامی جراحات مربوط به بیماران با بازه سنی 65-18 سال که برای آنها اطلاعات مربوط به استفاده از کلاه ایمنی و میزان آسیب وارده ثبت شده بود، در این مطالعه وارد شدند. آنالیزهای آماری از 19 جولای تا 17 اکتبر 2016 مورد بررسی قرار گرفتند.

آسیب به سر در دوچرخه سواری

معیارها و نتایج اصلی بررسی آسیب دیدگی های دوچرخه سواری بین دوچرخه سواران دارای کلاه ایمنی و دوچرخه سواران بدون کلاه و آن دسته ای که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند به شرح زیر است که در اطلاعات پزشکی طب لاین به شما شرح میدهیم.

مجموعاً 85.187 مورد آسیب دیدگی صورت، معیارهای ورود به مطالعه را داشتند (بیماران 65-18 ساله، وضعیت استفاده از کلاه ایمنی و نوع آسیب دیدگی). اطلاعات دموگرافیک مربوط به دوچرخه سواران غالباً در دسترس نبودند. در میان تمامی آسیب دیدگی ها، شکستگی های سر با نرخ مشابهی رخ دادند. کلاه های ایمنی میزان شکستگی های سر را در حدود 52% و آسیب دیدگی های بافت نرم سر را در حدود 30% کاهش دادند، ولیکن در برابر آسیب دیدگی های صورت نرخ کمتری داشتند.

روی هم رفته، در حالیکه کلاه های ایمنی آسیب دیدگی های صورت را کاهش دادند، میزان محافظت با کلاه ایمنی با محل آسیب دیدگی در صورت متفاوت بود. کاهش در شکستگی صورت حدود 35% برای قسمت فوقانی، 28% برای قسمت میانی و 21% برای قسمت تحتانی صورت بود. کلاه های ایمنی در برابر آسیب های بافت نرم صورت توانایی حفاظتی کمتری داشتند به این معنی که این کاهش برای قسمت فوقانی حدود 33%، برای قسمت میانی 21% و برای قسمت تحتانی 2% بود.

نتیجه گیری و ارتباط بررسی استفاده از کلاه ایمنی در دوچرخه سواری

اگرچه کلاه های ایمنی تا حدودی در برابر آسیب دیدگی های صورت در حوادث دوچرخه سواری توانایی محافظتی دارند، میزان حفاظت بستگی به نزدیکی جراحت با سر دارای کلاه ایمنی دارد. علی رغم استفاده از کلاه ایمنی، به طور خاص قسمت تحتانی صورت به آسیب دیدگی حساس تر و مستعد تر است. تاثیر کلاه های ایمنی در دوچرخه سواری کم نیست اما میتواند از مرگ دوچرخه سوار جلوگیری کند.

اگر به خواندن آخرین اطلاعات پزشکی، مقالات و تحقیقات پزشکی علاقه مندید، به بخش آخرین اخبار پزشکی سایت پویا و جامع اطلاعات پزشکی طب لاین مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید