تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن ممکن شد

0
565
آخرین تحقیقات پزشکی در زمینه روش تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن | سایت اطلاعات پزشکی طب لاین
آخرین تحقیقات پزشکی در زمینه روش تشخیص آلزایمر

گروهی از محققان مؤسسه فناوری نیوجرسی طی آخرین تحقیقات پزشکی شان در زمینه روش تشخیص آلزایمر موفق به ابداع الگوریتم هوش مصنوعی شده اند که با بررسی نحوه حرف زدن افراد مشخص می‌کند آیا آنها در حال ابتلاء به آلزایمر هستند یا نه. این تحقیق که در زمینه تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن انجم شد، نان داد که میتوان آلزایمر را پیش از وقوع پیش بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در حال حاضر هیچ روش قطعی و مطمئنی برای تشخیص ابتلای افراد به آلزایمر وجود ندارد اما فناوری هوش مصنوعی می‌تواند امکان پی بردن به اینکه آیا افراد در حال مبتلا شدن به این بیماری هستند را فراهم آورد. طب لاین یکی از پویا ترین سایتهای اطلاعات پزشکی با ارائه آخرین تحقیقات و نتایج معتبر در زمینه های مختلف پزشکی در کنار شماست.

تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن

بررسی‌ها نشان می‌دهد نحوه صحبت کردن افرادی که در حال ابتلاء به آلزایمر هستند تفاوت‌هایی با افراد سالم دارد و یک الگوریتم هوش مصنوعی با بررسی شیوه تکلم افراد تشخیص آلزایمر ممکن است. پیش از توضیح درباره نحوه تشخسص آلزایمر از روی حرف زدن و منشاء آن لازم میدانیم که به شما عزیزان اطلاع دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آخرین تحقیقات پزشکی انجام شده در زمینه های مختلف میتوانید به دسته اخبار سایت اطلاعات پزشکی طب لاین مراجعه کنید.

چطور میتوان از روی حرف زدن آلزایمر را تشخیص داد

همانطور که احتمالا در اطلاعات پزشکی دیگر خوانده اید، بیماری آلزایمر بر روی بخش‌هایی از بدن که به کنترل زبان می‌پردازند، تأثیر منفی می‌گذارد و لذا افراد مبتلا به راحتی نمی‌توانند کلمات مناسب را بیابند و به عنوان مثال ممکن است به جای کلمه روزنامه از کتاب استفاده کنند.

این مشکل در ۸ تا ۱۰ درصد افراد در حال ابتلاء به آلزایمر در مراحل آغازین این بیماری رخ می‌دهد و هر چه بیماری تشدید می‌شود این درصد افزایش می‌یابد. لذا الگوریتم هوش مصنوعی مبتنی بر بررسی نحوه تکلم افراد روشی مناسب برای شناسایی آلزایمر است.

مبداء روش تشخیص بیماری آلزایمر از روی حرق زدن

روش تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن مبتنی بر توصیف برخی نقاشی‌های کودکانه توسط افراد مورد آزمایش است و شیوه زبانی این توصیف آغاز ابتلای افراد به آلزایمر را با دقت بیش از ۹۵ درصد مشخص می‌کند. الگوریتم یادشده فعلاً تنها با زبان انگلیسی سازگار است، اما قرار است در آینده با زبان‌های دیگری نیز سازگار شود.

کد خبر 5014830

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید