رابطه چاقی با افزایش سن

0
77
-چاقی-افزایش سن-افزایش وزن-هورمون-متابولیسم-تغذیه
-چاقی-افزایش سن-افزایش وزن-هورمون-متابولیسم-تغذیه

چرا با افزایش سن چاق می شویم؟!

با بالا رفتن سن، بدن به طرز عجیبی به افزایش وزن تمایل پیدا می کند. شاید این اضافه وزن تدریجی باشد و در ابتدا چندان به چشم نیاید، اما با گذشت زمان منجر به افزایش وزن قابل توجه و در برخی موارد چاقی می شود.بر اساس تحقیقات علمی، فعالیت ماهیچه ها باعث سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم می شوند و وقتی “ماهیچه ها” با افزایش سن” تحلیل” می روند، به همان نسبت حجم چربی به دلیل کاهش عملکرد ماهیچه ها افزایش می بابد و فرد در سنین بالا چاق می شود-چاقی-افزایش سن-افزایش وزن-هورمون-متابولیسم-تغذیه

به طور کلی وقتی حجم عضله در بدن به دلیل بالا رفتن سن کم می شود، چاقی بیشتر دیده می شود.زمانی که به همان مقدار قبل غذا می خورید اما تعداد عضلاتی که برای سوزاندن این میزان کالری لازم است کمتر شده باشد، به مرور زمان وزنتان افزایش می یابد.در زیر بطور مختصر توضیحاتی در رابطه با افزایش وزن و بالا رفتن سن خدمتتان عرض میکنیم:

خرید و دانلود بسته فیلمهای آموزشی مراقبت از سالمند در منزل

 تحولات هورمونی و افزایش وزن

1-استروژن در زنان: در مورد “خانمها” یائسگی که بیشتر اوقات بین 45 تا 55 سالگی رخ می دهد باعث افت قابل توجه استروژن می شود که خود عامل ذخیره چربی در بدن به خصوص در ناحیه شکم است. این تغییر در ذخیره سازی چربی باعث افزایش وزن می شود.
2-تستوسترون در مردان: هورمون تستسترون هم در “مردان” با افزایش سن افت قابل توجهی پیدا می کند. هومرمون تستوسترون تنظیم توزیع چربی و قدرت و حجم عضلات را بر عهده دارد وکاهش آن باعث می شود بدن کالری کمتری بسوزاند و فردچاق شود.-چاقی-افزایش سن-افزایش وزن-هورمون-متابولیسم-تغذیه

متابولیسم

متابولیسم بدن با بالا رفتن سن کندتر می شود.داشتن چربی بیشتر و ماهیچه کمتر باعث کالری سوزی کمتر می شود.از این گذشته میزان تحرک در بسیاری از افراد سن بالا کاهش می یابد و همین امر فعالیت متابولیسم را کمتر می کند.

https://www.instagram.com/homecare_elderly_sick

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید