ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان

0
6377
سیستم ساعت هوشمند صوتی مخصوص ناشنوایان| سایت اطلاعات پزشکی طب لاین - ساعت مخصوص ناشنوایان - پرستاری
درباره سیستم ساعت هوشمند صوتی مخصوص ناشنوایان در طب لاین بخوانید

یکی از دغدغه های محققین این روزها لذت بخش تر کردن و طبیعی تر کردن زندگی معلولان میباشد. ساخت ساعت صوتی هوشمند مخصوص ناشنوایان یک قدم بزرگ برای درک صحیح ناشنوا ها از محیط اطرافشان است. در ادامه درباره روند تولید و سیستم ساعت هوشمند ناشنوایان در سایت اطلاعات پزشکی طب لاین توضیح میدهیم. این ساعت صوتی هوشمند مخصوص ناشنوایان با قابلیت صوتی ساندواچ (SoundWatch)، ناشنواها را از فعالیت های اطراف آنها مطلع میکند. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی و داروشناسی طب لاین میتواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند.

قابلیت های ساعت مخصوص ناشنوایان

محققان دانشگاه واشنگتن ساعتی را مخصوص ناشنوایان طراحی کرده اند که می تواند محیط کاربر را از نظر صداهای مهم مانند زنگ هشدار آتش یا بوق مایکروویو رصد کند، صداها را شناسایی کرده و سپس از طریق یک لرزش ظریف کاربر را مطلع نماید. دراف جین (Dhruv Jain) محقق فعال در این پروژه، که خود نیز کم شنوا است میگوید: من از نمونه اولیه ساعت صوتی ناشنوایان در هنگام پیاده روی متوجه صدای جیک جیک پرندگان و صداهای آبشار می شوم. این باعث می شود در طبیعت احساس حضور کنم. امیدوارم که سایر افراد ناشنوا و کم شنوا که به صداها علاقه دارند نیز ساندواچ (SoundWatch)، را مفید بدانند. وی دربارهیا ساعت هوشمند ناشنوایان افزود:

این فناوری راه کاری برای هشدارهای صوتی كه نیاز به انجام عملیاتی بعد از آن دارند – مانند دریافت غذا از مایکروویو هنگام بوق زدن ، به افراد ارائه می دهد. اما این دستگاه ها همچنین می توانند تجربیات افراد را افزایش داده و به آنها کمک کنند تا با دنیا ارتباط بیشتری برقرار کنند. روند تولید این ساعت هوشمند بسیار پیچیده است. دراین باره در ادامه “ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان” در سایت معتبر اطلاعات پزشکی طب لاین بیشتر توضیح خواهیم داد. برای دیدن مقالات بیشتر درخصوص مسائل روز گوش و حلق و بینی کلیک کنید.

روند تولید ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان

در طول توسعه، محققان از یادگیری ماشینی برای ایجاد مجموعه ای از اصوات رایج، از جمله در زدن و پارس سگ استفاده کردند. این ساعت، صدای ضبط شده را به تلفن هوشمند کاربر ارسال می کند و در آنجا تجزیه و تحلیل و شناسایی انجام می شود و سپس در صورت مرتبط بودن صدا، تلفن پیامی را به ساعت می فرستد تا بتواند به کاربر هشدار دهد.

این سیستم در مقایسه با ساعت های هوشمند کنونی از ماندگاری بالای توان باتری و قدرت پردازش تلفن های هوشمند بهره می برد و به این معنی است که پردازش سریعتر از آن است که در خود ساعت رخ داده باشد. تاکنون محققان این سیستم را با هشت داوطلب ناشنوا یا کم شنوا آزمایش کرده اند که از آنها در تنظیمات مختلف استفاده می کنند.

سیستم ساعت هوشمند ناشنوایان چگونه است

محققین و فعالان در زمینه ساخت سیستم ساعت هوشمند صوتی ناشنوایان چگونه است گزارش دادند كه این سیستم به افزایش آگاهی آنها از اصواتی كه توجه به آنها مهم است مانند بوق ماشین كمك می كند، اما هنوز هم از نظر طبقه بندی اشتباه در برخی از صداها، و كند بودن در شناسایی اصوات در موارد خاص، جای کار دارد. محققان امیدوارند که پیشرفت های بعدی این سیستم به حل این مسائل کمک کند.

هدف تولید ساعت هوشمند صوتی مخصوص ناشنوایان

جین محقق فعال در پروژه ساخت ساعت مخصوص ناشنوایان میگوید: معلولیت بسیار شخصی است و ما می خواهیم این دستگاه ها به مردم اجازه دهند تجربیات عمیق تری داشته باشند. ما در حال حاضر به دنبال روش هایی هستیم تا افراد بتوانند این سیستم ها را برای نیازهای خاص خودشان شخصی سازی کنند. ما در نظر داریم افراد در مورد صداهایی که برایشان مهم است، مطلع شوند، مثلا: صدای همسر در میان سر و صدای عمومی یا باز شدن درب پشتی در مقابل باز شدن درب جلویی و موارد دیگر. با اطلاعات پزشکی طب لاین همراه باشید.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید