نشانه های حمله قلبی

0
355
علائم حمله قلبی - قفسه سینه - قلب - پزشکی - بیماری - علائم حمله قلبی

حملات قلب از کشنده ترین بیماری ها در سرتاسر دنیا هستند. این بیماری در هر شخص به صورت های مختلفی بروز پیدا می کند و نشانه های متفاوتی از خود پدیدار می کند که با توجه به خصوصیات فردی، افزایش سن و حتی جنسیت با یکدیگر فرق دارند. هرچند، به طور کلی نشانه های رایج و یکسانی وجود دارد که اگر فرد به طور ناگهانی درد قفسه سینه را احساس کند، می توان گفت که در حال حمله قلبی است و باید با اورژانس تماس گرفت. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد علائم حمله قلبی میپردازیم.

نشانه های حمله قلبی

درد قفسه سینه

هم زنان و هم مردان درد قفسه سینه را تجربه می کنند. در کل درد قفسه سینه ممکن است به صورت درد بروز پیدا کند و یا به صورت فشار، سنگینی یا گرفتگی. این نوع درد معمولا چند دقیقه طول می کشد و به صورت رفت و برگشتی می باشد (درد به طور متناوب بروز پیدا می کند و قطع می شود و این چرخه ادامه دارد). ممکن است که درد قفسه سینه چندین روز طول بکشد. افراد مختلفی که به این درد دچار شده اند، به گونه مختلف آن را توصیف می کنند. مردان معمولا از آن بدین صورت تعریف می کنند که گویی فیلی بر روی قفسه سینه آن ها نشسته است و زنان آن را به صورت احساس فشار یا گرفتگی تعریف می کنند. درد قفسه سینه معمولا هنگامی اتفاق می افتد که قلب به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمیکند. این درد را جدی بگیرید.

درد فک، گردن یا پشت

عموما هم زنان و هم مردان نوعی درد را در بازوها، گردن و یا پشتشان تجربه می کنند. معمولا این درد در مردان به صورت درد پخش شونده و در بخش پایینی بازوی چپ بروز پیدا می کند و در زنان در قسمت پایینی شکم، بخش پایینی قفسه سینه و بخش بالایی کمر و پشت. برخی افراد نیز در قسمت فک یا گردن احساس درد می کنند، اما همیشه اینگونه نیست. درد پخش شونده ممکن است همراه با درد قفسه سینه باشد و ممکن هم هست که اینگونه نباشد. اگر درد غیر قابل توجیهی در نیم تنه بالایی بدن، گردن و فک دارید، حتما آن را پیگیری کنید.

عرق سرد یا گرم

اگر به ناگهان دچار تعریق سرد یا گرم شدید و یا پوستتان سرد و مرطوب شد و یک یا دو مورد از دیگر نشانه های حملات قلب را نیز دارید، سریعا درخواست کمک کنید. سرد و مرطوب شدن ناگهانی پوست به هیچ عنوان نرمال نیست. احساس گرفتگی نیز یکی دیگر از علائم است که بیشتر در زنان بروز پیدا می کند، اما از آنجا که زنان در روزهای پیش از شروع قاعدگی نیز معمولا این احساس را دارند، تفکیک این دو از هم کار دشواری است. اگر ملحفه­تان به علت تعریق زیاد خیس شده و یا به همین علت نمی توانید بخوابید، حتما به پزشکتان مراجعه کنید.

سبکی سر

اگر به ناگهان احساس سرگیجه کردید و نتوانستید بایستید و یا فعالیت کنید و احساس کردید که ممکن است غش کنید، بهتر است که چک آپ انجام دهید. سبکی سر به گونه ای است که به شخص احساس غش کردن دست می دهد و حتی فرد ممکن است احساس تهوع داشته باشد. دلیل بروز سبکی سر، نرسیدن خون کافی به مغز است که این پدیده نیز دلایل بسیاری دارد. اگر سبکی سر ادامه ­دار باشد و تکرار شود، می تواند دلایل خطرناکی داشته باشد. در هر صورت بهتر است که در صورت بروز سبکی سر به پزشک متخصصتان مراجعه کنید و اگر علائم دیگر حمله قلبی را نیز دارید، حتما سریعا درخواست کمک کنید.

سوء هاضمه، حالت تهوع و استفراغ

افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر بیماری سوء هاضمه هستند، بنابراین تفکیک این مسئله از خطر بروز حمله قلب دشوار است. دلایل بسیاری برای بروز این نشانه ها وجود دارد. حالت تهوع و استفراغ نیز دلایل بسیاری دارند. ممکن است که معده شما خالی باشد، اما احساس سیری داشته باشید. تمامی این نشانه ها به این دلیل اتفاق می افتد که سیستم گوارشی شما خون کمتری نسبت به حد معمول دریافت می کند و به طور منظم کار نمی کند. بروز یکی از این علائم همراه با علائم دیگر می تواند نشانه حملات قلبی باشد.

تنگی نفس یا خستگی

اگر بدون هیچ دلیلی به بیماری تنگی نفس مبتلا شوید، ممکن است که تحت خطر بروز حمله قلب باشید. تنگی نفس ناگهانی خطرناک است و شخص باید برای مشخص شدن دلیل اصلی آن به پزشک مراجعه کند. احساس خستگی و ضعف غیر قابل توجیه بیشتر در زنان رخ می دهد. در این حالت ممکن است شخص حتی در هنگام انجام کاری آسان نیز احساس خستگی کند. شخص ممکن است فکر کند که به بیماری آنفولانزا مبتلا شده است. در هر صورت بروز هر تغییری بدون هشدار قبلی به ویژه در سیستم تنفسی بسیار خطرناک است و باید به پزشک مراجعه کرد.

طب لاین گروه کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری  :

گروه آموزشی علوم پزشکی و پرستاری طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و طب سنتی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید