جمعه, 10 فروردین, 1403
خانه طب سنتی طب سنتی

طب سنتی

0
702
مزایای طب سنتی - تشخیص بیماری‌ - طبایع-مزاج ها- داروهای گیاهی
مزایای طب سنتی - تشخیص بیماری‌ - طبایع-مزاج ها- داروهای گیاهی

طب قدیم یا همان سنتی علمی است که درمورد بدن انسان، طبایع مختلف، مزاج های گوناگون، اثر داروهای گیاهی با مزاج های مختلف و گاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی‌ ها و خوراکی‌ ها بحث می‌کند. در این علم علل بیماری‌ ها و سپس درمان توسط داروهای مختلف گیاهی و انواع معجون‌ها، خوراکی‌ ها، نوشیدنی‌ ها و بعضی مواقع توسط جراحی بیمار را درمان می‌ کنند. طب سنتی از داروهای گیاهی ، حیوانی و معدنی استفاده می‌کند. حجامت، بادکش نیز در این طب وجود دارد. شناخت و تشخیص بیماری‌ ها از طریق نبض، ادرار، مدفوع و علائم بالینی بیمار نیز در طب سنتی انجام می‌شود.گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث مزایای طب سنتی میپردازیم.طبایع-مزاج ها- داروهای گیاهی

تاریخچه و مزایای طب سنتی

از 150 سال پیش به این سو یعنی پس از ورود طب مدرن و علوم جدید به ایران، طب سنتی همواره با چالش علمی بودن و واقع‌ نمایی تجربی گزاره‌های خود روبه‌رو بوده و همیشه منتقدان از منظر علوم جدید آن را به مبارزه طلبیده‌اند. این واقعیتی آشکار است که زبان طب سنتی با زبان علوم تجربی متفاوت است و نگاه آن به انسان و نحوه توصیف آن از پدیده‌های جسمانی نیز با طب مدرن هم‌خوانی ندارد. برخی مولفان کوشیده‌اند که گزاره‌ های طب سنتی را (از مبانی گرفته تا معالجات) براساس علوم جدید تبیین نمایند و نشان دهند که طب سنتی نیز با وجود زبان متفاوتش در باطن خود، دانشی سازگار و حتی منطبق بر علوم جدید است. حتی می‌ توان به محک تجربه، درستی فرضیات آن را اثبات کرد.

شیوه درمانی و تشخیص بیماری‌ با طب سنتی

شیوه درمانی طب سنتی شیوه دفع کننده است، خلاف طب جدید که معمولا شیوه درمانی رفع کنندگی دارد. اصول طب سنتی مانع از مریض شدن می‌شود در حالی که اصول طب نوین بیشتر به درمان مرض واقع شده اختصاص دارد.

درمان علت‌ ها و علائم بالینی در طب سنتی

طب سنتی به درمان علت‌ها می‌ پردازد، درحالی که طب نوین بیشتر به عوارض معلول‌ ها توجه دارد. طب سنتی در درمان بیماری، به تعدیل درون انسان توجه دارد، درحالی که طب جدید بیشتر به دنبال هماهنگ کردن انسان با بیرون است.

داروهای گیاهی نه شیمیایی

از آنجا که داروهای طب سنتی اغلب گیاهی و طبیعی است، حتی در صورتی که طبیب نتواند درد و بیماری را به طور صحیح مورد شناسایی قرار دهد، باز هم استفاده آن داروها ضرر و درد مضاعفی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما در طب نوین که بسیاری از داروهای آن شیمیایی است، در صورت عدم تشخیص صحیح بیماری، استفاده دارو درد بیمار را مضاعف خواهد کرد. به همین علت بسیاری از مردم از طب نوین ناامید شده و به طب سنتی روی آورده‌اند.

طبایع-مزاج ها- داروهای گیاهی

اینستاگرام گروه کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید