معده درد در سالمندان

0
530
معده درد در سالمندان-معده درد -گاستریت-درمان درد معده -علت درد معده-سالمند
معده درد در سالمندان-معده درد -گاستریت-درمان درد معده -علت درد معده-سالمند

با معده درد سالمندم چه کنم؟!

یکی از مشکلات شایع دوران سالمندی درد معده و مشکلات گوارشی میباشد(معده درد- در سالمندان -گاستریت-درمان درد معده -علت درد معده-بیماری-سالمند)

راهکارها
  • تغییر در سبک زندگی در بیشتر مواقع می‌تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد. در مورد مشکلات گوارشی هم، اصلاحات ساده‌ای در عادات غذایی و رفتاری، تا حد زیادی می‌تواند به درمان درد «معده » در سالمندان کمک کند. اولین گام، استفاده از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد غذایی تازه و طبیعی است.
  • همه پزشکان متخصص دستگاه گوارش بر این نکته تاکید دارند که پرخوری نکردن و تقسیم وعده‌های غذایی به تعداد بیشتر و کم‌ کردن حجم غذا در هر وعده، تاثیر زیادی در درمان مشکلات گوارشی سالمندان و حتی همه گروه‌های سنی دارند.
  •  سالمندان معمولا با مشکل خرابی دندان و ناتوانی در جویدن درست و کامل لقمه‌ها مواجه هستند. بنابراین، رسیدگی به مشکلات دهان و دندان و بهره بردن از امکانات دندان‌پزشکی جهت حفظ سلامت دندان‌ها و ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده، به آن‌ها کمک می‌کند تا با کیفیت بیشتری غذا را بجوند.
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی،کافیین‌دار و سیگار حتما باید در روند درمان  سالمندان  مورد توجه قرار گیرد.
    غذاهای سرخ‌شده، ادویه‌دار، غذاهای ترش و اسیدی، غذاهای حاوی مقدار زیاد نمک، قهوه، نوشیدنی‌های داغ، گوشت قرمز و غذاهای فرآوری‌شده صنعتی مانند سوسیس، کالباس و انواع سس‌ها هم بهتر است از برنامه غذایی افرادی که با مشکلات معده و گوارش درگیر هستند، حذف شود.

آموزش آنلاین دوران سالمندی و مراقبت از سالمند

(گاستریت-درمان درد معده -بیماری-سالمند)

فعالیت
  •  فعالیت‌های ورزشی منظم و پیاده‌روی، گام بعدی در جهت درمان مشکلات معده در سالمندان است.
    استرس، نقش فعالی در ایجاد و تشدید مشکلات گوارشی دارد. ورزش‌هایی مانند پیلاتس و یوگا که با حرکات کششی و نرمشی خود در کاهش استرس مؤثر هستند، می‌توانند یکی از برنامه‌های درمانی مشکل معده باشند.
  • نکته مهم دیگر این است که به منظور هضم بهتر غذا، افراد و به ویژه سالمندان، بلافاصله پس از صرف غذا نخوابند و اگر بتوانند چند دقیقه بعد از غذا خوردن پیاده‌روی کنند، به درمان خود کمک بزرگی کرده‌اند.
  •  افرادی که به هر دلیل نیاز دارند بعد از غذا دراز بکشند، بهتر است سر، گردن و قسمت سینه خود را به کمک بالش حدود ۳۰ درجه بالاتر قرار دهند. دوش گرفتن یا استفاده از کیسه آب گرم به مدت ۲۰ دقیقه هم با توجه به این که باعث شل شدن ماهیچه‌ها و کاهش اسپاسم می‌شود، می‌تواند در بهبود و درمان معده درد در سالمندان مفید واقع شود.

https://www.instagram.com/homecare_elderly_sick/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید