تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز

0
506
تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز ران و زانو چیست ؟ آیا ویتامین کا درمان آرتروز است؟ بروز ترین اطلاعات پزشکی با تیم تخصصی طب لاین
تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز

بر طبق گزارشی در نشست سالیانه ACR Convergence ، کالج آمریکایی روماتولوژی مشخص شد داروی ضد انعقاد خون (وارفارین) در بیماران مبتلا به آرتروز با خطر بیشتر تعویض مفصل زانو و مفصل ران همراه است. نتایج این تحقیق آنچنان در مسیر درمان بیماری آرتروز، یکی از شایع ترین عارضه های مفصلی، موثر و خیره کننده بود. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره درمان بیماری آرتروز زانو و ران، علت انعقاد خون بر اثر کمبود ویتامین کا و عود آرتروز بر اثر کمبود ویتامین کا بیشتر بخوانید. پیش از خواندن ادامه مطلب مربوط به تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز، لازم است درباره بیماری آرتروز به صورت مختصر اطلاعات پزشکی را در اختیار شما قرار دهیم. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند.

درباره آرتروز ران و زانو

بیماری آرتروز(OA) یک عارضه شایع مفصلی است که بیشتر افراد میانسال تا سالخوردگان را درگیر می کند. قبلاً به طور معمول به عنوان “فرسودگی” مفاصل شناخته می شد، اما اکنون می دانیم که آرتروز یک بیماری در کل مفصل است که شامل غضروف، پوشش مفصل، رباط ها و استخوان است. آرتروز یا اُستئوآرتریت بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ساییدگی مفصل، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود. درباره آرتروز بیشتر بخوانید. اما تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز چیست؟ درمان آرتروز چیست؟

تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر بیماران مبتلا به آرتروز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید ارائه شده در نشست سالانه ACR Convergence، کالج آمریکایی روماتولوژی، نشان می دهد که استفاده از وارفارین، داروی ویتامین K که به طور گسترده برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز می شود، برای افراد مبتلا به آرتروز با خطر قابل توجهی بیشتر در تعویض مفصل زانو و مفصل ران همراه است. کمبود ویتامین کا این خطر را چند برابر میکند. اما راه درمان این عارضه چیست؟  طب لاین همراه شما برای ارائه اطلاعات پزشکی معتبر به شما.

کمبود ویتامین کا در بیماران مبتلا به آرتروز

کمبود ویتامین K با آرتروز مرتبط است و تحقیقات اخیر نشان می دهد که مکمل ویتامین K ممکن است پیشرفت آرتروز را کاهش دهد. در افراد مسن مبتلا به آرتروز به دلیل مشکلات قلبی ممکن است وارفارین تجویز شده باشد. وارفارین دارویی است که معمولاً برای فیبریلاسیون دهلیزی تجویز می شود و کنترل کننده ضربان قلب لرزون یا نامنظم است. داروهای ضد انعقاد خون با ویتامین k تضاد دارند. با این حال، تاکنون هیچ مطالعه ای ارزیابی نکرده است که آیا تضاد ویتامین K با استفاده از وارفارین، داروی ضد انعقاد، می تواند برای آرتروز مضر باشد. این مطالعه جدید رابطه وارفارین، با خطر جایگزینی زانو و مفصل ران در مرحله نهایی OA ارزیابی کرد.

تاثیر مصرف همزمان داروی ضد انعقاد خون و ویتامین k

در مطالعه توجیهی و مورد شاهدی از داده های شبکه بهبود سلامت، یک پایگاه داده سوابق الکترونیکی پزشکی مبتنی بر پزشکان عمومی از انگلستان (انگلستان) استفاده شده است که نماینده جمعیت عمومی است. نمونه مورد مطالعه به بزرگسالان 40-89 سال مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی محدود شد، زیرا این تشخیص درمان ضد انعقاد خون را لازم می کند. آنها وارفارین را که یک آنتاگونیست ویتامین K است، با داروهای ضد انعقاد خوراکی مستقیم که ویتامین K را مهار نمی کنند مقایسه کردند و اولین بار در سال 2008 در انگلیس به بازار عرضه شدند. دکتر پریانکا بالال همیار مطالعه و متخصص روماتولوژی مرکز پزشکی دانشگاه بوستون می گوید:

نتیجه تست درمان آرتروز ران و زانو در اطلاعات پزشکی 

در موارد استثنا، هر کسی که قبل از سال 2014 زانو یا مفصل ران خود را جایگزین کرده باشد، هر کسی که بیماری های همراه زیادی داشته باشد و عمل جراحی را محدود کند، افرادی که وارفارین یا داروهای ضد انعقاد خوراکی مستقیم در طی یک سال قبل از دوره مطالعه مصرف می کنند و هر کسی که از این دو دارو استفاده می کند دوره مطالعه آنها موارد را به عنوان کسی که بین سالهای 2014 تا 2018 زانو یا مفصل ران خود را تعویض کرده بود شناسایی کردند. هر مورد با چهار کنترل از نظر سن و جنس مطابقت داشت.

تاثیر داروی ضد انعقاد خون بر آرتروز

محققان نحوه تاثیر داروی ضد انعقاد خون وارفارین را در مقایسه با داروهای ضد انعقاد خوراکی مستقیم در مقایسه با خطر جایگزینی زانو یا مفصل ران ارزیابی کردند. این مطالعه شامل 913 بیمار بود که تعویض مفصل زانو یا مفصل ران ، سن و جنسیت چهار به یک و 3،652 گروه کنترل داشتند. میانگین سنی آنها 74 سال و 46٪ زن بودند. از 913 مورد جراحی، 64.9٪ از افراد وارفارین و 1/35٪ از آنها از داروهای ضد انعقادی خوراکی بودند.

آنها پس از تنظیم برای مخدوش کنندگان بالقوه، دریافتند که مصرف کنندگان وارفارین 1.57 برابر بیشتر از مصرف مستقیم ضد انعقاد خوراکی احتمال تعویض مفصل زانو یا تعویض مفصل ران دارند. آنها همچنین گزارش کردند با افزایش مدت زمان استفاده از وارفارین در مقایسه با استفاده مستقیم از داروهای ضد انعقاد خوراکی، خطر جراحی تعویض مفصل زانو یا مفصل ران را افزایش دادند.

اهمیت ویتامین K برای محدود کردن پیشرفت آرتروز

دکتر بالال می گوید: “تحقیقات ما از اهمیت ویتامین K کافی و پروتئین های وابسته برای محدود کردن پیشرفت آرتروز پشتیبانی می کند.” “با توجه به این اثرات سو بالقوه وارفارین بر سلامت مفاصل، مطالعه ما نشان می دهد که داروهای ضد انعقاد مستقیم خوراکی می تواند برای کنترل فیبریلاسیون دهلیزی در بیماران مبتلا به آرتروز در نظر گرفته شود. مراحل بعدی برای تحقیق در گروه ما طراحی و راه اندازی یک آزمایش تصادفی کاملاً قدرتمند است. برای آزمایش اثر مکمل ویتامین K برای نتایج آرتروز. “

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید