آزمایش حساسیت غذایی

0
370
آزمایش حساسیت غذایی - کادر درمان - مشکلات پوستی - آلرژی

گاهی اوقات برخی غذاها حس ناخوشایندی را در شما ایجاد می‌ کنند. این حالت هیچ ربطی به سالم بودن یا نبودن غذا ندارد. آن‌ها تعداد قابل ملاحظه‌ای از نشانه‌های حساسیت غذایی همچون سردرد، مشکلات گوارشی ، درد مفاصل یا مشکلات پوستی  و آلرژی را ایجاد می‌ کنند. شناسایی غذاهای دردسرساز امر دشواری است. علت این است که واکنش‌ های ناشی از حساسیت‌ های غذایی، تا چند ساعت یا بیشتر پس از مصرف غذا، با تأخیر ظاهر می‌شوند. برخی متخصصان پزشکی، برای تشخیص بهتر غذاهای ذاتاً مشکل ساز، آزمایش حساسیت غذایی را پیشنهاد می‌د هند. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین میتواند شما را در مباحث پزشکی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث حساسیت‌های غذایی و بهترین شیوه‌های تشخیص آن‌ها از طریق آزمایش حساسیت غذایی میپردازیم.

حساسیت‌های غذایی

سه واژه متفاوت، برای اشاره به واکنش‌ های نامطلوب نسبت به غذاها بکار می‌روند : آلرژی غذایی، حساسیت غذایی، عدم تحمل غذایی. البته تمام افراد تعریف یکسانی از این واژه‌ها ندارند. واژه آلرژی غذایی اکثراً برای واکنش‌ های غذایی ، با تهدید بالقوه نسبت به زندگی افراد بکار می‌رود. در این واکنش‌ ها، آنتی بادی‌ های ایمونوگلوبین سیستم ایمنی بدن فعال می‌شوند.این موارد آلرژی‌های غذایی واقعی هستند. برعکس، حساسیت‌ها و عدم تحمل غذایی، لزوماً تهدید کننده زندگی نیستند، بلکه حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند.

حذف از رژیم غذایی و آزمایش چالشی

استاندارد طلایی برای تشخیص حساسیت‌ های غذایی، حذف از رژیم غذایی، و سپس چالش خوراکی و مصرف غذاهای حذف شده یکی پس از دیگری، پس از دوره اجتناب است.بدین ترتیب واکنش تعیین می‌شود، بدون اینکه از غذای در دست آزمایش مطلع باشیم. اگر رژیم حذفی پس از چالش خوراکی را برای تعیین حساسیت‌ های غذایی دنبال نکنید، علایم در پاسخ به آنتی ژن غذایی پوشیده می‌ شود یا به سختی قابل تشخیص است. هنگامی که خوردن غذای مشکل ساز را متوقف می‌کنید، علایم به صورت موقت قطع می‌شوند. باید رژیم حذفی را برای دو هفته تا ناپدید شدن علایم دنبال کنید. آنگاه آماده تست غذاهای چالشی خواهید بود.

آزمایش حساسیت غذایی مبتنی بر سلول و مشکلات پوستی و گوارشی

آزمایشات مبتنی بر سلول، برای تشخیص حساسیت غذایی، در دهه ۱۹۵۰ با آزمایش محبوب اثر سمی روی سلول آغاز شدند. این آزمایش بدلیل دقت کم، در ۱۹۸۵ توسط چند کشور ممنوع اعلام شد. از آن زمان به بعد، متخصصان سیستم ایمنی، فناوری‌ های آزمایش را ارتقا داده خودکارسازی نمودند. دو تست خون مبتنی بر سلول موجود عبارتند از MRT و ALCAT هرچند برخی متخصصان این آزمایشات را مفید دانسته‌اند، اما مطالعات منتشر شده در این زمینه محدود هستند.

طب لاین گروه کادر درمان علوم پزشکی و متخصصین  :

گروه آموزشی علوم پزشکی و پرستاری طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و طب سنتی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه آموزشی کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید