آموزش آریتمی های قلبی

0
685
آموزش آریتمی قلبی-الکتروکاردیوگرافی-تفسیر نوار قلب-آموزش خواندن نوار قلب-آریتمی های قلبی-پرستاری
الکتروکاردیوگرافی-تفسیر نوار قلب-آموزش خواندن نوار قلب-آریتمی های قلبی-پرستاری-آموزش آریتمی قلبی

آریتمی یعنی از دست دادن ریتم. در واقع آریتمی قلبی نوعی بیماری قلبی به معنای بی نظمی در “سرعت” یا “ریتم” ضربان قلب است که با الکتروکاردیوگرام یا ECG قابل تشخیص است. ریتم قلب شما (که ضربان قلب شما را کنترل می کند) توسط تکانه های الکتریکی کنترل می شود. اگر تکانه های الکتریکی اشتباه شود، می تواند باعث ریتم غیر طبیعی قلب شود که به عنوان آریتمی شناخته می شود. برخی از آریتمی ها در صورت عدم درمان می توانند خطرناک باشند و باعث ایست قلبی شوند- الکتروکاردیوگرافی-تفسیر نوار قلب-آموزش خواندن نوار قلب-آریتمی های قلبی-پرستاری

بطور طبیعی، چهار حفره قلب ( دو دهلیز دو بطن ) به صورت کاملاً اختصاصی و هماهنگ منقبض می شوند :

– سیگنالی که به قلب می رسد تا بصورت هماهنگ منقبض شود یک ایمپالس الکتریکی است که از گره سینوسی – دهلیزی شروع می شود که در واقع باتری طبیعی بدن می باشد.

– سیگنال، گره سینوس – دهلیزی را ترک کرده و در طول دو دهلیز حرکت می کند و آنها را تحریک می کند تا منقبض شوند. سپس، سیگنال در طول گره دیگری ( گره دهلیزی بطنی) حرکت می کند و در نهایت از بطنها گذشته آنها را تحریک می کند تا بصورت هماهنگ منقبض شوند.

اختلال در هر جای این سیستم هدایتی می تواند روی دهد و آریتمی های مختلفی ایجاد می کند. اختلال در عضله قلب نیز می تواند وجود داشته باشد که باعث می شود تا به سیگنال بصورت متفاوتی پاسخ دهد یا موجب انقباض بطنها بصورت غیر وابسته و خود مختار شود.

تحت بعضی شرایط تقریباً تمام بافت قلبی قادر به ایجاد ضربان قلب هستند و می توانند به عنوان باتری عمل کنند.

الکتروکاردیوگرافی-تفسیر نوار قلب-آموزش خواندن نوار قلب-آریتمی های قلبی-پرستاری

جزوه تفسیر نوار قلب(الکتروکاردیوگرافی)

https://www.instagram.com/tebline24/

File name : اریتمی-های-ق.pdf

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید