چند نکته کاربردی در بیماران ترومایی

0
612
بیماران ترومایی | اختلال عصبی تروما هد تروما تروما دست | درمان تروما | سایت اطلاعات پزشکی طب لاین - پرستاری - اختلال عصبی تروما
نایاب ترین اطلاعات درباره تروما و بیماران ترومایی مبتلا به هد تروما یا تروما دست

اختلال عصبی تروما عموما پاسخی به یک رویداد عمیقاً پریشان کننده یا نگران کننده است. تروما که توانایی فرد در مقابل محیط را تحت الشعاع قرار می دهد، باعث احساس ناتوانی در فرد می‌شود. اختلال تروما ممکن است در نواحی مختلفی از بدن بوجود بیاید. تروما دست ، تروما پا، هد تروما(تروما سر) و … از انواع این عارضه میباشند که در نتیجه آن درک طیفی از احساسات و تجربیات با اختلال مواجه میشود. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی و داروشناسی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد بیماران ترومایی میپردازیم.

نکات کاربردی برای بیماران ترومایی

تمام بیماران هد تروما (تروما سر ) باید از نظر هیپوگلیسمی چک شوند. زیرا هیپوگلیسمی باعث افت هوشیاری  و مواجه کردن بیمار با مشکلات جدی نظیر تشنج می‌شود. درصدمات نخاعی بالای C4 بدلیل آسیب عصب فرنیک مصدوم کاملا وابسته به ونتیلاتور خواهد بود. درباره تروما دست و عصب فرنیک در ادمه مقاله سایت اطلاعات پزشکی  طب لاین توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهیم.

اختلال عصبی تروما دست و عصب فرنیک

همانطور که میدانید شبکه براکیال از ریشه های نخاعی C5  C6 ،C7 ،C8، T1وT2 ساخته شده است. عصب فرنیک یا (Phrenic Nerve) از اعصاب گردنی سوم، چهارم، پنجم (عمدتاً چهارم) منشا میگیرد و به دیافراگم عصب دهی می‌کند. در آسیب C8 و T1 دست دچار نمای چنگال کلاغ (Claw Hand) می‌شود. که به آن تروما دست نیز میگویند. برای هر نوع تروما، از داروی مخصوصی استفاده میشود که در ادامه به توضیح درباره آن میپردازیم.

بهترین دارو برای برخورد با اختلال تروما

بهترین دارو در جلوگیری از تشنج ناشی از هد تروما فنی توئین می‌باشد. در آسیب C1 و C2 استفاده از کولار گردنی فیلادلفیا موثر نبوده و از Halo Vest استفاده می‌شود. در آسیب های نخاعی و مغزی و هد تروما سرم انتخابی در اورژانس نرمال سالین است اما اگر مانیتول بود،  ارجحیت با مانیتول است.در آسیب‌های مغزی سرم قندی ممنوع است زیرا چون گلوکز تورم مغز را بیشتر می‌کند.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید