استفاده از دستمال توالت برای خانم ها

0
851
استفاده از دستمال توالت-عفونت ادراری-عفونت زنان-قارچ دستگاه تناسلی-واژن
استفاده از دستمال توالت-عفونت ادراری-عفونت زنان-قارچ دستگاه تناسلی-واژن

استفاده از دستمال توالت برای خانم ها یکی از معضلهای روزانه آنهاست که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود. درباره این موضوع در ادامه مفصلا صحبت خواهیم کرد. استفاده از دستمال توالت به مواد استفاده شده در دستمال، سن و بیماری یا حساسیت های زمینه ای هر شخص بستگی دارد. درباره مضرات استفاده از دستمال توالت در ادامه بیشتر بخوانید.حساسیت -(عفونت ادراری-عفونت زنان-قارچ دستگاه تناسلی-واژن)

دستمال توالت از چه موادی ساخته می‌شود؟

مواد به کار رفته در ساختار این دستمالها عموما مواد مرغوبی نیستند. یکی از مواد به کار رفته در این دستمالها کلر است. این دستمالها عمدتا از شانه تخم‌مرغ، بطری‌های پلاستیکی و مواد بازیافتی بی‌کیفیت تهیه می‌شوند.

اگر دستمال توالت معطر باشد یا رنگهای مختلفی در آن به کار رفته باشد میزان مواد شیمیایی به کار رفته در آن افزایش پیدا می‌کند. در دستمالهای معطر از الکل و پروکسیدها نیز استفاده می‌شود.

با توجه به این موضوع که این دستمالها در ناحیه تناسلی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد این مواد تهدیدی برای سلامتی بانوان به شمار می‌روند. به همین دلیل توجه به این موضوع اهمیت زیادی دارد.

 

مضرات دستمال توالت بر سلامتی

ناحیه تناسلی ناحیه بسیار حساسی در بدن است. اگر این ارگان درگیر عفونت و قارچ شود رحم نیز بیمار می‌شود و احتمال انتقال این بیماری به نقاط دیگر بدن نیز وجود دارد. استفاده از این دستمالها خطر ابتلای واژن به انواع بیماریها را افزایش می‌دهد که در ادامه این مقاله به آنها می‌پردازیم.

 

حساسیت بعد از استفاده دستمال توالت

اولین مشکلی که عموما در اثر استفاده از این دستمالها رخ می‌دهد قارچ دستگاه تناسلی است. زیرا ممکن است در اثر خشک کردن واژن با این دستمالها تکه‌ای از دستمال به واژن بچسبد و وارد دستگاه تناسلی شود. همین امر ابتلا به قارچ، عفونت و تورم واژن را افزایش می‌دهد.

همچنین مواد به کار رفته در این دستمالها احتمال ترشحات غیرعادی از دستگاه تناسلی را بالا می‌برند. همچنین این حساسیت و یا عفونت ممکن است برای مقعد رخ دهد و درمان آن بیمار را با چالش‌های زیادی رو به رو می‌کند.

سرطان ناشی از دستمال توالت

مواد به کار رفته در دستمال توالت برای دستگاه تناسلی بسیار خطرناک هستند و ورود آنها به واژن و رحم احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان عمیقا در مورد استفاده از این دستمالها برای خشک کردن دستگاه تناسلی هشدار می‌دهند!

تشخيص و درمان اندومتريوز

 

 عفونت ادراری

گاهی قارچ‌هایی که در ناحیه تناسلی به وجود می‌آید به دستگاه ادرار آسیب وارد می‌کند و سبب بروز عفونت ادراری می‌شود. عفونت ادراری باعث سوزش و مشکلات زیادی می‌شود و درمان آن معمولا مشکل است.

عفونت ادراری-عفونت زنان-قارچ دستگاه تناسلی-واژن

آیا کودکان باید ناحیه تناسلی خود را با دستمال توالت تمیز کنند؟

این سوالی است که بسیاری از خانواده‌ها می‌پرسند. در جواب به این سوال باید بگوییم که کودکان هیچ گونه ترشحی ندارند. در نتیجه استفاده از این دستمالها برای آنها بسیار مضر است و اصلا نیازی نیست که کودکان خود را خشک کنند.

بهتر است کودکان روزانه لباسهای زیر خود را عوض کنند تا از بروز هرگونه عفونت و قارچی جلوگیری به عمل آید.

به جای دستمال توالت از چه چیزی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه دستمال توالت مضرات زیادی برای سلامتی دارد و خطر ابتلا به انواع عفونتهای قارچی را افزایش می‌دهد بهتر است هرگز از این دستمال استفاده نشود و جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود. به جای استفاده از این دستمال می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • استفاده از حوله خشک و یکبار مصرف
  • استفاده از گاز استریل

 

زنان باید به سلامت دستگاه تناسلی خود اهمیت دهند!

با توجه به این موضوع که دستگاه تناسلی زنان اهمیت بسیار زیادی در سلامتی زنان دارد باید به حفظ سلامتی آنها توجه شود. واژن زنان به سرعت در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و همین امر خطر ابتلا به انواع بیماریهای عفونی و یا قارچی را افزایش می‌دهد.

گاهی درمان این قارچها و عفونتها بسیار دشوار است و حتی درمان آنها ممکن است که سالها طول بکشد. همچنین واژن مستعد ابتلا به بیماریها قرار می‌گیرد و سبب می‌شود با کوچکترین آلودگی دوباره بیمار شود.

عفونت ادراری-عفونت زنان-قارچ دستگاه تناسلی-واژن

https://www.instagram.com/tebline24/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید