بوتاکس و انواع برندها در ایران

0
29
بوتاکس-جوان سازی و رفع چین و چروک صورت
مراقبت پوست و زیبایی با تزریق انواع بوتاکس(botox) برای از بین بردن چین و چروک صورت،در این مقاله با بهترین مارک بوتاکس پیشانی و دور چشم و عوارض ان آشنا شوید.

بوتاکس چیست

برای تزریق بوتاکس(botox)از سم بوتولینوم استفاده می شود. این سم عامل اصلی یک بیماری نادر و کشنده به اسم بوتولیسم است که توسط باکتری با نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این بیماری با احساس ضعف، خستگی، شل شدن عضلات دست ها و قفسه سینه همراه است. این سم در دوزهای قابل کنترل به صورت ایمن و استاندارد تهیه می شود و در زیباسازی پوست و رفع چین و چروک صورت و ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر کمک میکند.

مزایا ی تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش غیر تهاجمی است که بدون انجام برش و بخیه انجام می شود.  تزریق بوتاکس ویژگی ها و کاربردهایی دارد که در ادامه شرح خواهیم داد:

  • درمان و بهبود سردردهای ناشی از میگرن: میگرن یک بیماری عصبی است که ممکن است به دلیل اختلال در رگ های خونی به وجود آید. بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات موجب شل شدن و انقباض آنها شده و از این طریق حملات و دردهای میگرنی را کاهش می دهد.
  • بهبود مشکلات مربوط به مثانهتزریق بوتاکس از طریق شل کردن عضلات،  انقباضات غیر ارادی مثانه را کاهش داده و به افزایش ظرفیت آن کمک می کند. 
  • کاهش درد مفاصل و آرتروز: با استفاده از تزریق این دارو در مفاصل می‌توان به کنترل درد و بهبود عملکرد مفاصل کمک کرد.
  • توانبخشی و بهبود بیماران مغز و اعصاب: بیمارانی که در اثر سکته مغزی توان حرکتی خود را از دست داده اند، با استفاده از تزریق این دارو می توانند دستان خود را حرکت دهند. درمان از طریق بوتاکس تا ۳۰ درصد منجر به بهبودی در بیماران مغز و اعصاب می شود. در واقع  تزریق سم بوتولینوم باعث انسداد برخی سیگنال‌های شیمیایی می شود. این سیگنال ها عامل اصلی انقباض ماهیچه‌ ها هستند. 
  • درمان هایپرهیدروزیس با بوتاکس: تعریق یک پاسخ فیزیولوژیکی برای ایجاد تعادل در دمای بدن است. کنترل تعریق از طریق سیستم عصبی سمپاتیک است. اگر تعریق به دلیل بیماری هایپرهیدروزیس بیش از اندازه صورت گیرد، می‌ توان از طریق تزریق سم بوتولینوم، انتقال دهنده های عصبی را مسدود کرد و موجب کاهش تحریک غدد عروقی شد.

درمان چین و چروک پوست

معایب بوتاکس

در کل می توان معایب بوتاکس را در نحوه تزریق ان جستجو کرد:

تزریق بیش از حد عمیق سم بوتولینوم یک اشتباه رایج است، تزریق بیش از حد سطحی آن نیز یک اشتباه رایج دیگر است. این مشکل اغلب هنگام هدف قرار دادن عضله ماستر نزدیک دهان که مسئول جویدن است، دیده می شود. از آنجایی که عضله ریسوریوس( ماهیچه خنده) بالای ماستر قرار دارد، اگر سم به اندازه کافی و عمیق وارد نشود، ریسوریوس می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و در نتیجه لبخند غیر طبیعی خواهد شد.

همچنین تزریق بوتاکس نا کافی و سطحی باعث می شود که قسمت ‌های پایینی عضله به‌ طور طبیعی و قسمت بالایی آن کند حرکت کنند و ظاهری شبیه سنجاب ایجاد شود. تزریق بوتاکس به شکل صحیح و اصولی توسط یک متخصص ماهر و کاربلد می تواند از بروز مشکلات ذکر شده پیشگیری نماید.

بهترین برندهای تولید کننده بوتاکس

  • Xeomin (زئومین):  یکی از جدیدترین برندهای شناخته شده آلمانی در زمینه تولید سم بوتولینوم است که سعی کرده با حذف مواد افزودنی غیرضروری، محصولی کاملاً ایمن و خالص را در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار دهد. 
  • Dysport (دیسپورت):  این دارو یک محصول انگلیسی که توانسته از محبوبیت بالایی در ایران نیز برخوردار شود. دیسپورت نیز حدود ۳ تا ۶ ماه روی صورت دوام می آورد و برای از بین بردن چین و چروک های چشم، پیشانی، خط اخم و خط خنده از آن استفاده می ‌شود.
  • Neuronox (نورونوکس): این دارو در شرکت مدی تو کس کره جنوبی تولید می شود و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، افتادگی پلک، خطوط لبخند و خنده می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سردردهای میگرنی و اسپاسم های عضلانی داشته باشد.
  • Dyston (دیستون): این یک برند معتبر ایرانی در زمینه تولید سم بوتولینوم است که توسط شرکت ایمن واکسن استان البرز تولید می شود. دیستون از دسته محصولات معتبر داخلی محسوب می شود که برای تهیه آن از مجهزترین دستگاه ها و مواد باکیفیت استفاده شده است. این نوع بوتاکس حاوی آلبومین، هماگلوتینین و لاکتوز است. اگر به پروتئین های گاوی حساسیت دارید، تزریق بوتاکس این برند به شما توصیه نمی شود. 

Masport( مسپورت): یکی دیگر از تولیدات داخلی در زمینه تولید داروی بوتاکس است که برای تولید آن تمام استانداردهای لازم رعایت شده است، بنابراین همانند محصولات خارجی می تواند اثربخشی موثری داشته باشد.

همه این موارد از معتبر ترین برندها هستندکه توانسته اند تاییدیه های  وزارت بهداشت را دریافت کنند.

مراقبت از پوست با طب سنتی

نکته مهم: قبل استفاده از انواع این داروها و تزریق بوتاکس برای درمان یا بهبود زیبایی با پزشک خود در مورد حساسیت، آلرژی و هر نوع مشکل پوستی دیگر که دارید صحبت کنید. برخی از این داروها دارای مواد غیر فعالی هستند که ممکن است با ایجاد مشکلات و واکنش‌های آلرژیک همراه باشند. به عنوان مثال برخی محصولات حاوی پروتئین شیرگاوی هستند که ممکن است فرد نسبت به آنها حساسیت داشته باشد.

https://www.instagram.com/tebline24/

https://www.instagram.com/homecare_elderly_sick/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید