آیا بیماری قلبی عروقی در افراد مسن با شنوایی در ارتباط است؟

0
507
بیماری قلبی عروقی - پرستاری - پزشکی - کاهش شنوایی افراد مسن

گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد ارتباط بیماری قلبی عروقی در افراد مسن با کاهش شنوایی میپردازیم.

آیا بیماری قلبی عروقی در افراد مسن با شنوایی در ارتباط است؟

یافته ها: در این مطالعه ی گروهی که سوابق 433 بیمار 80 ساله یا پیرتر را مورد بررسی قرار داد، بیماری قلبی عروقی بطور عمده با کاهش قدرت شنوایی و از دست دادن شنوایی تسریع شده در ارتباط بود. از شرایط مورد مطالعه، بیماری عروق کرونری بیشترین ارتباط را با آستانه های اودیومتری داشت و با کاهش شنوایی در تمام فرکانسها نیز در ارتباط بود

منظور: درمان بیماری های قلبی عروقی ممکن است از پیشرفت کاهش شنوایی جلوگیری کرده یا سرعت آن را کاهش دهد؛ و یا برعکس، کاهش شنوایی ممکن است بیماری های قلبی عروقی را در پی داشته باشد.

بیماری قلبی عروقی در افراد مسن

کاهش شنوایی در افراد مسن یک نگرانی درمورد سلامت عمومی است که هرچه سن جمعیت جهانی رو به افزایش می گذارد، اهمیت روزافزونی مییابد. اگر کاهش شنوایی درمان نشود، به کاهش کیفیت زندگی منجر می شود و این بیماری تاکنون با عوارض بیماری و مرگ و میر کلی و نیز کاهش شناختی همراه بوده است. برآورد می شود که این امر بر بیش از نیمی از افراد بالای 75 سال در امریکا تاثیر بگذارد، جمعیتی که انتظار می رود طی 40 سال آینده دو برابر شود.

کاهش شنوایی افراد مسن 

تحقیقات روی کاهش شنوایی مربوط به سن (ARHL) معمولاً در افراد بالای 75 سال گروه بندی شده است. مطالعات اخیر درمورد کاهش شنوایی در افراد مسن که به عنوان افراد بالای 80 سال تعریف می شود، خاطرنشان ساخته اند که روشهای حیاتی آن از گروه افراد مسن جوانتر متفاوت است. علاوه بر توجه به ماهیت فراگیر کاهش شنوایی در افراد مسن پیرتر، محققان افزایشی در نرخ کاهش شنوایی در بیماران در تمام فرکانسها و در طول دهه ی دهم زندگیشان در مقایسه با دهه ی نهم مشاهده نموده اند، که نشان از یک تغییر اساسی دارد که در دوره ی ARHL اتفاق می افتد.

کاهش شنوایی مربوط به سن که همان کاهش شنوایی به علت فرآیند افزایش سن طبیعی می باشد و احتمالاً تحت تاثیر ژنتیک نیز قرار دارد، باید از افت شنوایی حسی عصبی تمیز داده شود که ممکن است با افزایش سن انباشته شود اما ناشی از افزایش سن نرمال نیست. سایر عواملی که ممکن است بر عملکرد شنوایی تاثیرگذار باشند شامل تداخل بیماری های مزمن، وضعیت تغذیه، و کاهش شنوایی مربوط به سروصدا می گردند. درحالی که تشخیص تاثیرات فردی هر علت فقدان شنوایی اغلب دشوار است، مطالعه ی علل غیر از ARHL نیز مهم است زیرا ممکن است عوامل خطر قابل تغییری برای کاهش شنوایی وجود داشته باشد که درصورت بررسی، می توان بار بیماری را کاهش داد.

ارتباط بیماری قلبی عروقی در افراد مسن با شنوایی

این مطالعه به بررسی ارتباط بین چندین تداخل بیماری قلبی عروقی و کاهش شنوایی در افراد مسن می پردازد. فشار خون بالا، دیابت نوع 2، سیگار کشیدن، بیماری عروق کرونری (CAD)، و سابقه ی حادثه ی مغزی-عروقی (CVA) شرایط بیماری های عروقی هستند که تصور بر این است که همگی با کاهش تامین خون به بخش حلزونی، که به علت نیاز بالای آن برای تغذیه، بسیار به اختلالات جریان حساس می باشد، در نهایت بر اختلالات شنوایی تاثیر می گذارند. درک تاثیر این بیماری های قلبی عروقی بر روی شنوایی می تواند از طریق پرداختن به عوامل خطر تغییرپذیر آن و پرداختن بهتر به نیازهای این بخش بسرعت درحال رشد در جمعیت سالمند، در جلوگیری از فقدان شنوایی به پزشکان کمک نماید.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید