بیماری ها و مشکلات پوستی

0
7946
پزشکی طب لاین - بیماری - بیماری پوستی سودایی - بیماری ها و مشکلات پوستی

بیماری هاو مشکلات پوستی بسیار مختلف و متعدد هستند ، اشکال و علل مختلفی هم دارند در این مبحث به دو عامل مهم از عوامل بیماریهای پوستی میپردازیم : بیماری های پوستی (کبدی ) و بیماری های پوستی (سودایی). گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین  در ادامه به مبحث نکاتی در مورد بیماری ها و مشکلات پوستی میپردازد.

بیماری ها و مشکلات پوستی کبدی و سودایی

بیماری های پوستی( کبدی) :

بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به خلل در کارکرد منظم کبد است . عوامل زیادی میتوانند باعث خلل در کارکرد عادی کبد باشند اما شایع ترین علتی که در کارکرد صحیح کبد خلل ایجاد مینماید وجود مواد زائد در خون و کبد میباشد . در ذیل به بعضی از مشکلات پوستی که این مواد زائد بوجود می آورند اشاره کرده و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم .

 لک های معروف به پیری

لکه های قهوه ای روشن یا تیره ای که روی صورت ، پشت دست ها ، روی گردن و یا سینه  ظاهر می شوند  عامل این نوع لکه ها مواد زایدی هستند که ابتدا وارد کبد شده و به مرور زمان توسط کبد دفع شده و به پوست منتقل میشوند و در نهایت در نقاطی از پوست ، لکه های قهوه ای رنگی را شکل می دهند . برای درمان و حتی پیشگیری از بروز این نوع لکه های پوستی مسلما باید عامل را برطرف کرد که همان مواد زاید وارد شده به کبد و خون هستند ، مقطر پاکسازی کبد شلیور یکی از محصولات پارسی طب هست که اختصاصا جهت پاکسازی کبد ساخته شده بنابراین توصیه میشه برای رفع این نوع لکه ها یک دوره کامل از مقطر پاکسازی کبد شلیور استفاده بشود .

 لک های بارداری

این لک ها بیشتر در گونه ها، پیشانی و چانه دیده می شود و در افراد سبزه مشخص است و حتی ممکن است در خانمهای مجرد نیز دیده شوند بروز این لکه ها معمولا در مواقع تغییرات ناگهانی خون در بدن اتفاق می افتد. مثل دوران بارداری و یا در موارد تاخیر دوران قاعدگی و این نوع لکه ها فقط در افرادی بروز میکند که کبد و خون آنها دارای مواد زاید باشد بنابراین برای رفع آنها و یا پیشگیری از ایجادشان باید کبد و خون پاکسازی شود .

 کک مک یا فرکل 

کک و مک یکی از مشکلات پوستی است که در میان اروپایی‌ ها، مخصوصا افراد مو بور و چشم‌ آبی شیوع بیشتری دارد در یک تقسیم بندی کلی دو نوع کک و مک وجود دارد:

  • کک و مک مادرزادی
  • کک ومک عارضی

خشکی و خارش پوست :

در این مورد اگر هیچ عامل بیرونی مثلا تماس با مواد شیمیایی یا بیماریهای قارچی عامل ایجادش نباشد این مشکل هم به شکل مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به ضعف کبد میباشد و غالبا بر اثر بالا رفتن حرارت کبد ایجاد می شود. در تمام موارد فوق علت اصلی ایجاد مشکلات مذکور وجود مواد زائد در کبد می باشد این مواد زائد از طرق ذیل وارد بدن میشوند :

  • مصرف روغن های غیر طبیعی صنعتی جامد و مایع
  • رژیم غذایی غیر اورگانیک
  • مصرف بیش از اندازه برخی از داروهای شیمیایی
  • استنشاق هوای آلوده

موارد تاثیر گذار در جلوگیری از پیشرفت این مشکلات :

  • انجام حجامت بصورت دوره ای ( البته در صورت داشتن شرایط حجامت )
  • انتخاب رژیم غذایی طبیعی
  • محافظت از پوست در برابر تابش شدید آفتاب و باد

در تمام موارد بالا تاکید زیادی کردیم بر دفع مواد زائد از کبد و خون ، اینقدر تاکید فقط بخاطر اهمیت این موضوع هست ، تا اینجا و فقط در مورد مشکلات پوستی متوجه شدیم که چقدر مساله دفع مواد زاید از کبد حائز اهمیت است ، چقدر راحت میتونیم با رفع این عامل مشکلات دیگری را رفع کنیم

مشکلات بیماری پوستی (سودایی)

بیماری های پوستی سودایی : بیماری هایی هستند که در راس عامل ایجاد آنها غلبه خلط سودا و کهنه شدن این خلط میباشد یا اصطلاحا معروف به سودای سوخته است. این نوع مشکلات هم صورتهای بسیار زیادی دارد چون شکل رسوب سودا و محل های رسوب سودا بسیار متفاوت میباشند.بنابراین در این فرصت فقط به مشکلات شایع تر میپردازیم.

لکه های سودایی پوست :

لکه های قهوه ای که بعد از مدتی به سیاهی گرایش پیدا میکند و معمولا پوست محل و اطراف لکه خشک میشود این لکه ها بر اثر رسوب سودا در آن ناحیه از پوست ایجاد میشوند باید دقت داشت که کبد این افراد هم بسیار خشک میباشد رژیم غذایی این افراد رژیم ضد سودا باید باشد شامل خوراکیهای با طبع تر و پرهیز از خوراکیهای با طبع خشک برای درمان باید داروهایی در نظر گرفت که اولا سودای اضافه دفع شود و ثانیا کبد پاکسازی و مرطوب شود که توصیه میکنیم به استفاده از مقطر ضد سودای پارسی طب برای تنظیم خلط سودا و مقطر پاکسازی کبد شلیور برای مرطوب کردن کبد روش های مکمل درمان شامل حجامتهای خاص که باید زمانش را پزشک با توجه به وضعیت جسمی بیمار تعیین کند.

سیاهی زیر چشم 

این مشکل معمولا به علت رسوب سودا در مویرگهای زیر چشم ایجاد می شود و چون سیستم گردش خون در آن ناحیه مختل میشود سیاهی ایجاد میشود . برای رفع این مورد هم باید به سراغ داروهای ضد سودا بریم که همان مقطر ضد سودای پارسی طب پیشنهاد میشود.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید