بیماری کوری تدریجی

0
866
بیماری کوری تدریجی -شکلهای کوری تدریجی-علائم هشدار دهنده کوری تدریجی -آسیب اعصاب بینایی -درمان کوری تدریجی -آندوسکوپی چشم
شکلهای کوری تدریجی-علائم هشدار دهنده کوری تدریجی -آسیب اعصاب بینایی -درمان کوری تدریجی -آندوسکوپی چشم

کوری تدریجی بیماری است که به اعصاب بینایی چشم آسیب می رساند تا زمانیکه خطر محسوسی اتفاق نمی افتد خیلی مورد توجه واقع نمی شود و اگر درمان نشود می تواند به کم بینایی شدید و یا حتی نا بینایی منجر شود.در ادامه به مبحث نکاتی در مورد بیماری کوری تدریجی میپردازیم.شکلهای کوری تدریجی-علائم هشدار دهنده کوری تدریجی -آسیب اعصاب بینایی -درمان کوری تدریجی -آندوسکوپی چشم

شکلهای کوری تدریجی

• کوری تدریجی با تنش معمولی: وقتی که آسیب هایی در اعصاب بینایی و یا کاهش بینایی حتمی با فشار درون چشمی در حالت طبیعی وجود دارد اتفاق می افتد. (تنش یا فشار معمولی)
• کوری تدریجی زاویه بسته: افزایش در فشار درون چشمی به واسطه اینکه مایع سیال کلیثیم به علت انسداد نمی تواند خارج شود. می تواند موجب درد, سردرد, تهوع , قرمزی چشم, لکه شدن چشمها و کاهش دید شود. مطابق NEIاین یک فوریت پزشکی است. اگر دکتر شما غیر قابل دسترس است. به نزدیکترین بیمارستان یا کلینیک بروید. بدون درمان در بهبود جریان چشم, چشم ممکن است در طول یک یا دو روز کور شود.
• کوری تدریجی نوع دوم: می تواند بعد از عمل های جراحی چشم یا در موقعیت های پزشکی خاص مثل دیابت ایجاد شود.

علائم و کشف بیماری

علائم هشدار دهنده کوری تدریجی برای هر شکلی متفاوتند. کوری تدریجی معمولاً تا زمانی که یک آسیب محسوس یا جدی به اعصاب بینایی نرسیده باشد قابل توجه نیست. با کوری تدریجی زاویه باز، معمول ترین شکل، یک با افزایش در فشار درون چشمی و کاهش دردید بیرونی علائم کلیدی هستند. یک تونومتری ابزاری است که فشار درون چشم را اندازه میگیرد. آن می تواند فشار غیر طبیعی را نشان دهد که آسیبهایی را در اعصاب بینایی بوجود آورده است.

درمان و پیشگیری

مرسوم ترین درمان برای کوری تدریجی وارد استکه به شکل قرص یا قطره چشم استفاده می شود. دارو یک هدف دارد و آن اینکه فشار چشم را کاهش می دهد. این تجویزهای وارد هم میزان تولید مایع چشم را کاهش میدهد, یا بجابجایی و انتقال آسانتر مایع کمک می کند تجویز دارو برای کوری تدریجی ممکن است با دیگر دارو تداخل پیدا کند پس یک نظر خوب اینکه با پزشک بقیه داروهایی که استفاده می کنید مشورت نمایید. انواع مختلفی از داروهای کوری تدریجی وجود دارند پس چه خوب است که اگر دارویی که معمولاً استفاده می کنید به شما نمی سازد یا اثرات جانبی ناخواسته بر جای می گذارد با نوع دیگر عوض کنید. برای اکثر مردم دارو برای کنترل کوری کافی است. برای عمل جراحی دیگر انتخاب بهتری است.

عمل آندوسکوپی

عمل آندوسکوپی (ECP)cyclophotocoagalation فرآیند دیگری است که به کم کردن فشار چشم کمک می کند اگر تجویز دارد و ترابکول پلاست لیزر مؤثر نباشند. برعکس ترابکول پلاست لیزر مؤثر نباشند برعکس ترابکول پلاست لیزر,ECP لیزرهایی بکار می برد که تنه مودار(مژگانی) را هدف قرار     می دهد که مایع سیال را تولید می کند. این باعث می شود مایع سیال تولید شود و تحت تأثیر فشار پایین قرار گیرند. پایین آوردن خطر کوری تدریجی یا حداقل کاهش ضرر(خطر) تصاعدی در اعصاب بینایی بهترین میزان جلوگیرنده است.

شکلهای کوری تدریجی-علائم هشدار دهنده کوری تدریجی -آسیب اعصاب بینایی -درمان کوری تدریجی -آندوسکوپی چشم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید