تعریق زیاد بدن

0
448
تعریق زیاد بدن -تعریق کف دست و پا-طب سنتی -کاهش تعریق زیاد بدن-رژیم غذایی درکاهش تعریق زیاد بدن 
تعریق زیاد بدن -تعریق کف دست و پا-طب سنتی -کاهش تعریق زیاد بدن-رژیم غذایی درکاهش تعریق زیاد بدن 

خیلی از افراد هستند که از تعریق بیش از حد بدن خود ناراضی اند. برای برخی این تعریق زیاد همه ی جای بدن حس میشود، و برای برخی هم فقط در بعضی نقاط مثل: کف دست و پا، پیشانی و صورت، گردن و سینه یا کشاله های ران. عرق مایعی بی بو است. عرق توسط غدد زیر پوست به اسم اکراینو آپوکراینتو لید میشود. در ادامه به توضیحات بیشتر درباره تعریق زیاد بدن میپردازیم. تعریق کف دست و پا-طب سنتی -کاهش تعریق زیاد بدن-رژیم غذایی درکاهش تعریق زیاد بدن 

طب سنتی

تعریق زیاد بدن

عرق واکنش طبیعی بدن در مقابل گرماست. بیشتر حجم عرق را آب تشکیل می دهد. البته در عرق اسیدلاکتیک، اوره و مقدار کمی مواد معدنی دیگر مانند سدیم، پتاسیم ونیز وجود دارد. عرق به غیر نقش خنک کردن بدن، پوست را نرم و مرطوب میکند. یک فرد بالغ میتواند تا ۱۴ لیتر در روز عرق کند. تغذیه شما بر کارکرد بدن شما تاثیر میگذارد. مثلا وقتی غذ اهای تند میخورید بدن شما فکر میکند که گرم شده و نیاز است که غدد عرق را فعال کند. به همین دلیل بیش از حد معمول عرق میکنید.  میزان عرق در این مواقع به احتمال زیاد با اضافه وزن و تناسب اندام در ارتباط است. به این ترتیب که افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر عرق میکنند.

افراد مبتلا به دیابت بیشتر از حد معمول عرق می کنند. این پدیده دو دلیل دارد. یکی اینکه کسانی که به دیابت مبتلا هستند معمولا اضافه وزن دارند.سوخت وساز بدن به دلیل وزن اضافه افزایش پیدا کرده در نتیجه ریزش عرق نیز بیشتر میشود. دلیل دوم هم به دلیل بالا بودن گلوکز خون در این افراد است. وقتی سطح گلوکز خون برای مدتی بیش از حد مجاز بالا رود، نورونها آسیب می بینند. نورونهای آسیب دیده نیز باعث اختلال در غدد عرق ریز میشوند.

هنگام تب، مغز درجه حرارت بدن را بالا  می میبرد. وقتی مغز درجه حرارت را افزایش می دهد، شما احساس سرما و لرز میکنید. این احساس تب و لرز برای این است که بدن برای ورود میکروبها در حال دفاع می باشد. هنگامی که تب برطرف شد و دمای بدن به ۳۷ درجه طبیعی رسید، شما احساس گرما می کنید و عرق می نمایید. عرق کردن باعث خنک شدن بدن میشود.

مواد غذایی و گیاهان دارویی مفید برای کاهش تعریق زیاد بدن

  • مصرف سرکه در رژیم غذایی
  • گوجه فرنگی
  • چای سبز
  • جوش شیرین
  • آب گندم
  • گل بنفشه
  • گلاب
  • مریم گلی
  • آب زرشک

تعریق کف دست و پا-طب سنتی -کاهش تعریق زیاد بدن-رژیم غذایی درکاهش تعریق زیاد بدن 

اینستاگرام گروه آموزشی علوم پزشکی و پرستاری و طب سنتی 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید