تکنیک تزریق عضلانی كم درد

0
5594
تزریق عضلانی - گروه کادر درمان پرستاری و پزشکی طب لاین-تزریق کم درد-سایز سر سوزن-تکنیک های تزریقات
تزریق عضلانی-تزریق کم درد-سایز سر سوزن-تکنیک های تزریقات

حتما تا كنون شنيده ايد كه فلان كس دستش سبك است يا فلان كس دستش سنگين است . امروز با هم در مورد يك تكنيك ساده صحبت ميكنيم. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد تکنیک تزریق عضلانی كم درد میپردازیم. تزریق کم درد-سایز سر سوزن-تکنیک های تزریقات

تکنیک تزریق عضلانی كم درد

همانطور كه ميدانيد گيرنده های درد در بدن بوسيله گيرنده های فشار بلاك مي شوند. همان مكانيسمی كه باعث ميشود وقتي جايی از بدن درد ميگيرد با اندكي مالش دادن ( تحريك گيرنده هاي فشار ) حس درد بلوك ميشود.حال براي تزريق، محل مناسب را در مركز يك چهارم فوقانی خارجی باسن با الكل 70 ضد عفوني كنيد، بسته به اندازه ويال و سن بيمار قسمتی از ماهيچه را به اندازه يك پرتغال، يا برای تزريق كوچك و اطفال به اندازه يك زردآلو و بصورت عمقی بين انگشتان شست از يك طرف و اشاره و سبابه از سمت ديگر بگيريد و فشار دهيد.

سرنگ هواگيری شده و آماده را با سرعت زياد به عمق ماهيچه وارد كنيد، با همان يك دستی كه سوزن را وارد كرديد آسپيره كنيد ، اگر مطمين شديد كه در رگ نيست ، شروع به تخليه كنيد و همزمان با خالي شدن سيلندر سرنگ كم كم فشار انگشتان دست ديگر را بر پرتغالي ( ماهيچه ) كه در بين انگشتان گرفته ايد كم كنيد ، بطوري كه در پايان تزريق ، ماهيچه كاملا رها شده باشد .پنبه را كنار سر سوزن قرار دهيد و سوزن را از ماهيچه خارج كنيد و پنبه را در محل با ملايمت فشار دهيد و چند ثانيه نگه داريد .

 نكات تکنیک تزریق عضلانی كم درد :

  •  براي پنيسيلين از سوزن بزرك استفاده كنيد و سريع بعد از حل شدن تزريق كنيد . اين پودر زود سفت ميشود و سوزن را مسدود ميكند .اگر گير كرد بايد خارج كنيد ،اندكي آب مقطر به ان اضافه كنيد و سر سوزن را عوض كنيد .
  •  آمپول ها را مخلوط نكنيد .
  •  زير بيست و پنج سال ديكلوفناك نزنيد ، پيروكسيكام كمتر فلج شل ميدهد . آنرا هم به زير هجده سال نزنيد..
  •  در زنان حامله ليدوكايين نزنيد ، براي بقيه ميشود نيم سي سي محلول دو درصد با آمپولهاي پودري مخلوط كرد.
  •  كورتون ها در حاملگي ممنوع هستند بجز هيدرو كرورتيزون و پردنيزولون ، كه دومي بخاطر اثر طولاني و ديابت حاملگي و آدم و فشارخون حاملگي تجويز نميشود مگر در شرايط خاص
  •  دگزامتازون و همه استروييد ها باعث افزايش فشار خون و قند خون ميشوند ، دقت كنيد در بيمار مستعد ميتواند باعث سكته مغزي يا كماي ديابتي شود .
  •  ديكلوفناك با بسياري از دارو ها رسوب ميدهد و بايد جدا در طرف ديگر زده شود.
  •  هيوسين در خيلي ها طپش شديد و حتي ايست قلبي ميدهد ، عوارض ديسيكلومين كمتر است.

تزریق کم درد-سایز سر سوزن-تکنیک های تزریقا

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید