درمان اگزما در کودکان با طب سنتی

0
3010
درمان اگزما با طب سنتی - بیماری پوستی - بیماری پوستی - پزشکی - اگزما در کودکان - درمان اگزما با طب سنتی

اگزما در کودکان که به عنوان « التهاب حساسیت » نیز شناخته میشود، بیماری پوستی غیر التهابی و غیر واگیر است که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌ گیرد. نشانه های آن شامل : پوست خیلی خشک و خارش پوست می‌ باشد. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد علائم درمان اگزما با طب سنتی میپردازیم. 

علت اگزما در کودکان

دلایل اگزما ترکیبی از عوامل ژنتیکی، شامل : قرار گرفتن در معرض عوامل آلرژی زا، آلودگی هوا و عفونت ها است. مشکل بزرگ این ناهنجاری، تاثیر آن بر پوست است که باعث از دست دادن رطوبت، بروز عوامل حساسیت زا و سپس عفونت می‌ شود. این مشکل ممکن است به علت عامل حساسیت زا یا عامل ژنتیکی به وجود آید که باعث آسیب به سد پوستی میشود . التهاب حساسیتی دو تا سه برابر در کشور های صنعتی افزایش یافته است ،که ۱۵ تا ۲۰ درصد کودکان و ۱-۳ درصد بزرگسالان را در جهان در بر گرفته است.

علائم اگزما در کودکان

اگزما در کودکان به صورت لکه های قرمز یا خشکی پوست نمایان می‌شود که اغلب با خارش همراه است. علائم اگزما در کودکان معمولا از خوش خیم به بد خیم، تغییر می‌ کند و از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابد. با گذشت زمان، ممکن است پوست ضخیم تر شده و با خارش شدید همراه باشد. این بیماری معمولا در صورت و پوست سر کودکان، همچنین بر روی زانو و بازوی کودکان بزرگتر، ایجاد می‌ شود. درمان های سنتی برای اگزما شامل : مرطوب کننده های قوی و کرم‌ های استروئید موضعی هستند.

درمان اگزما پوستی کودکان با طب سنتی

درمان بیماری اگزمای پوستی با استفاده از مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها در هر وقت از سال ،برای کودکان دچار اگزما، ضروری هستند؛ مخصوصا در طی زمستان که پوست بدن خشک تر می شود. از مرطوب کننده‌ های با کیفیت استفاده کنید. پماد از کرم بهتر است. می‌ توانید آن را برای جلوگیری از خشکی، بر روی پوست کودکان خود بمالید. پمادی تهیه کنید که فاقد رنگ، مواد صنعتی و شیمیائی باشد. بهتر است وقتی که پوستتان مرطوب است و بعد از حمام و دوش گرفتن از مرطوب‌ کننده ها و روغن‌ها استفاده کنید. روغن های طبیعی مانند: روغن نارگیل یا روغن آفتابگردان نیز می توانند موثر باشند.

روغن آفتابگردان 

روغن آفتابگردان عملکرد سد پوستی را بهبود می بخشد که موجب جلوگیری از خشکی پوست میشود. به علاوه، استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ کودکان نیز مناسب است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل درمان موثر دیگری برای اگزما محسوب می‌ شود؛ چه اگزمای کودکان باشد چه بزرگسالان. این روغن حاوی مواد ضد قارچ ،آنتی باکتریال،ضد میکروب و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده خوبی، برای جلوگیری از خشک شدن پوست کودکان، استفاده میشود.

برای درمان موضعی

روغن نارگیل را بر روی ناحیه مورد نظر ،چندین بار در روز ، بمالید تا  خارش آن کم شود. این عمل را تا زمانی که نشانه های بیماری از بین برود ،ادامه دهید.

برای استعمال

مقدار 1 تا 2 قاشق چای خوری از روغن نارگیل خالص را برای از بین بردن نشانه های اگزما و بالا بردن سیستم ایمنی بدن کودک، به رژیم غذایی او اضافه کنید. می توانید آن را داخل غذا یا نوشیدنی کودک بریزید.

مرطوب کردن و پوشاندن آن

این روش شامل : مالیدن دارو یا مرطوب کننده به پوست مرطوب و سپس بستن آن ،با گاز استریل مرطوب یا خشک می شود. این کار می تواند خارش و خشکی شدید را از بین ببرد. بگذارید بانداژ برای ساعاتی یا کل شب روی محل بماند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها باکتری‌ های مفیدی هستند که در روده شما زندگی می کنند و باعث بهبود سیستم ایمنی و قوی شدن سد پوستی می شوند. مصرف پروبیوتیک ممکن است اثراتی در بهبود بیماری اگزمای پوستی در کودکان داشته باشد.

رژیم غذایی (مخصوص افراد دارای حساسیت)

یکی از عوامل اصلی بیماری اگزمای پوستی در کودکان حساسیت غذایی است. اگر فکر می کنید که علت اگزمای کودک شما به علت مصرف بعضی از غذاهاست، انجام آزمایش آلرژی ضروری است. برای این کار با دکتر خود مشورت کنید.

در این مرحله کشف اینکه کدام غذا ها باعث اگزما می شوند، کمی دشوار است؛ زیرا روزها طول می کشد که علایم آن ظاهر شوند ،بنابراین ممکن است بخواهید رژیم غذایی حذفی را امتحان کنید: طی این رژیم ، مواد غذایی مشکوک را برای چند هفته از رژیم غذایی کودکان خود حذف و تغییرات را کنترل کنید، سپس می توانید غذای دیگری را امتحان کرده و منتظر نشانه ها باشید. به همین ترتیب غذاها را یکی پس از دیگری ،حذف کنید و منتظر علائم بهبود یا وخامت بیماری بمانید.

طب لاین گروه کادر درمان طب سنتی و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان طب سنتی با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید