درمان ریزش مو در طب سنتی

0
562
درمان ریزش مو - مراقبت از مو-مراقبت از مو-ریزش مو و طب سنتی-سردی مزاج و ریزش مو
درمان ریزش مو - مراقبت از مو-مراقبت از مو-ریزش مو و طب سنتی-سردی مزاج و ریزش مو

به عقیده برخی از کارشناسان ریزش 50 تا 100 عدد تار مو در روز کاملا عادی است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا بعد از ریزش تار موهایتان، دوباره تار آن ها رویش می کنند. اما گاهی اوقات این وضعیت از تعادل خارج می شود و شاهد ریزش بسیاری از موهایتان می شوید که امکان رویش مجدد ندارند. کم پشتی مو یا تاسی مشکلی است که در نتیجه ریزش مو به وجود می آید.در ادامه به مبحث نکاتی در مورد درمان ریزش مو در طب سنتی میپردازیم-مراقبت از مو-ریزش مو و طب سنتی-سردی مزاج و ریزش مو

دیدگاه طب سنتی درباره ریزش مو

طبق دیدگاه طب سنتی سردی و گرمی مزاج یکی از عوامل اصلی تاسی سر هستند. چون در گرمی یا خشکی شدید مزاج، موها به شدت می ریزد و در سردی و رطوبت شدید مزاج، خصوصا در افراد بلغمی، ریشه موها به شدت سست می شوند برخی دیگر این عوامل شامل موارد زیر میشود:

وراثت :

علت اصلی ریزش زودرس موها موضوع ژنتیک است در چنین موارد مو به شکل وراثتی می ریزد یا کم پشت می شود.

مشکلات تغذیه ای :

کم خونی شدید مشکلات غدد فوق کلیه و برخی از هورمون ها در خانم ها از عوامل مهم ریزش مو به حساب می آید.

مشکلات هورمونی

علت ریزش مو در خانم ها به مشکلات هورمونی شان مرتبط می شود خصوصا در زمان بارداری که سطح این هورمون ها ثبات مناسبی ندارند، موها بیش تر از قبل دچار ریزش می شوند. هم چنین ریزش مو عوارض جانبی برخی از درمان ها مانند: شیمی درمانی و رادیوتراپی و برخی از بیماری ها مانند لوپوس روماتیسم و برخی از عفونت هاست.

درمان ریزش مو در طب سنتی

در طب سنتی در خصوص ریزش مو توصیه های وجود دارد که ساده و کاربردی هستند که با رعایت آن ها می توانید از ریزش موهایتان ممانعت کنید؛ پس نگران نباشید. راهکارهای زیر را انجام دهید تا از شر ریزش موهایتان خلاص شوید-مراقبت از مو-

شامپوهای شیمیایی مصرف نکنید

استفاده از شوینده های متعدد مثل: ماسک مو و شامپوهای مختلف باعث ریزش مو می شود. از شوینده های طبیعی و صابون های بدون مواد قلیایی برای شستن موهایتان استفاده کنید مثل صابون زیتون طبیعییا می توانید پودر سدر، بابونه، حنا و خطمی را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و هفته ای یک بار موهای خود را با آن به آرامی ماساژ دهید و بگذارید این خمیر 5 دقیقه روی موهایتان باقی بماند. سپس مو‌های تان را به آرامی با آب ولرم بشویید. هم چنین به جای ژل مو از کتیرای طبیعی برای درخشان شدن و حالت دادن موهایتان استفاده کنید.

از کبد خود محافظت کنید

سلامت کبد نقش مهمی در سلامت موهایتان بر عهده دارد هم چنین از ریزش موهایتان جلوگیری می کند. بنابراین اقداماتی که به کبدتان آسیب وارد می کند یا منجر به کبد چرب می شوند خودداری کنید. مانند: نوشیدن آب یخ، مصرف روغن های مایع، غذاهای فست فودی و غیره.

ورزش کنید

حداقل روزانه به مدت نیم ساعت ورزش کنید. فعالیت بدنی و تحرک گردش خون شما را به درستی به سمت قلب و سایر نقاط بدن خصوصا موهایتان می رساند و باعث تغذیه مناسب پیاز موی شما می شود. هم چنین ورزش کردن سموم بدن را که یکی از عوامل ریزش مو محسوب میشود از بدن دفع می کند.

موهایتان را آرام شانه بزنید

بعد از حمام موهایتان را شانه نکنید؛ چون ریشه آن ها دراثر رطوبت سست شده است و در این صورت ریزش شان بیشتر می شود. با شانه ای مناسب حداقل 3 مرتبه در روز موهایتان را به آرامی شانه بزنید تا ریزش شان کمتر شود.

خواب کافی داشته باشید

خواب مناسب و کافی در تقویت و سلامت مو‌هایتان تاثیر بسزایی دارد؛ پس بهتر است در ابتدای شب بخوابید و از بیدار ماندن تا پاسی از شب خودداری کنید.

از اتو کشیدن مو پرهیز کنید

استفاده از رنگ های شیمیایی، سشوار یا اتو مو کشیدن آسیب جدی به ریشه موهایتان می زند و از کیفیت موهایتان می کاهد و باعث ریزش موهایتان می شود. هم چنین خانم ها باید از استفاده دایم از تل و کش های مو که موهای شان را می شکند، پرهیز کنند

درمان ریزش مو – مراقبت از مو-مراقبت از مو-ریزش مو و طب سنتی-سردی مزاج و ریزش م

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید