چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم

0
5737
ضد عفونی و تمز کردن اتاق بیمار کرونایی | نکات بهداشتی | اطلاعات پزشکی طب لاین
ضد عفونی و تمز کردن اتاق بیمار کرونایی در اطلاعات پزشکی طب لاین

در این روزها که امکان ابتلا یکی از افراد خانه به کرونا محتمل است، برای جلوگیری از آلوده شدن دیگر اعضای خانواده چه راهکاری مناسب تر است؟ در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم تا آسیب ویروس برای خود شخص و اطرافیان به حداقل رسد. با طب لاین همراه باشید تا نحوه ضد عفونی کردن و تمیز کردن اتاق بیمار کرونایی را با هم بررسی کنیم. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در اطلاعات پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم میپردازیم. 

نحوه ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی

شاید فکر کنید ضد عفونی کردن اتاق با مواد شوینده و ضد عفونی کننده کاری ندارد. اما در ادامه به بررسی تخصصی نحوه ضد عفونی کردن اتاق کرونایی میپردازیم. اگر به خواندن مطالب بهداشتی علاقه مندید، به مقالات بهداشت سایت اطلاعات پرشکی طب لاین مراجعه کنید. نکته اول برای تمیز کردن اتاق جهت جلوگیری از ابتلاء سایر افراد خانواده این است که حداقل سه ساعت قبل از تمیز کردن اتاق، فرد بیمار باید اتاق را ترک کرده باشد. و فراموش نکنید که برای تمیز کردن اتاق بیمار کرونایی لازم است از ماسک جراحی، دستکش و البته ابزار های جداگانه ای استفاده شود. در ادامه با اطلاعات پزشکی طب لاین 24 همراه باشید.

نکاتی برای تمیز کردن اتاق بیمار کرونایی

  • توالت‌ها با مجموعه جداگانه‌ای از وسایل تمیز کننده و با استفاده از ماده ضدعفونی یا محلول سفیدکننده تمیز شوند.
  • همه سطوح قابل دسترس (سینک، شیرها، جا صابونی، دیوارها، دستگیره‌ها، دستگیره سیفون و …) باید تمیز شوند.
  •  همه پارچه‌های مورد استفاده و همچنین ضایعات حاصل از تمیزکاری در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.
  • فرد مسئول تمیزکاری باید بلافاصله پس از اتمام کار دوش بگیرد و لباس‌هایش را عوض کند.
  • در صورت امکان و اگر فرد بیمار توانایی دارد به او یک کیسه زباله مناسب داده شود تا در طول حضورش در اتاق، خودش زباله‌ها را در کیسه قرار دهد.
  • در صورتی که از سرویس بهداشتی مشترک استفاده میشود پس از هربار حضور فرد بیمار در آن، باید به طور کامل ضد عفونی انجام شود.
  • ظروف مورد استفاده بیمار در صورتی که یک بار مصرف نیستند برای شست‌وشو با دستکش برداشته و سپس با آب داغ و مایع شوینده شسته شوند.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید