علائم فشار خون بالا

0
695
علائم فشار خون بالا - پزشکی - کادر درمان - بیماری های قلبی - هایپرتنشن - علائم فشار خون بالا
علائم فشار خون بالا

یکی از خطرناک ترین چیزها در مورد فشار خون بالا، هایپرتنشن، عدم آگاهی فرد از بیماری خودش است. در حقیقت، تقریباً یک سوم افرادی که فشار خون بالا دارند، از بیماری خود خبر ندارند. چرا که هایپرتنشن تا زمانی که خیلی شدید نباشد، هیچ علامتی ندارد. هایپرتنشن درمان نشده میتواند منجر به بیماری های جدی از جمله سکته مغزی، بیماری های قلبی ، نارسایی کلیه و مشکلات چشم شود. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد علائم فشار خون بالا میپردازیم. 

فشار خون بالا

آگاهی از نشانه های هیپرتنشن و بیماری های قلبی راهکاری است که به کمک آن می‌ توان از عوارض ناخوشایندی که در پی دارد پیشگیری کرد. بهترین راه برای آگاهی از علائم فشار خون بالا ، معاینات منظم است. البته می توانید فشار خون را در منزل نیز بررسی کنید. اگر از نزدیکان شما کسی هایپرتنشن داشته باشد، شناخت علائم فشار خون بالا برای شما بسیار مهم است. آگاهی از علائم فشار خون بالا راهکاری است که به کمک آن می‌ توان از عوارض ناخوشایندی که در پی دارد پیشگیری کرد. یکی از خطرناک ترین چیزها در مورد فشار خون بالا، هایپرتنشن، عدم آگاهی فرد از بیماری خودش است. در حقیقت، تقریباً یک سوم افرادی که فشار خون بالا دارند، از بیماری خود خبر ندارند. چرا که هایپرتنشن تا زمانی که خیلی شدید نباشد، هیچ علامتی ندارد.

کدام علائم فشار خون نیاز به مراجعه به پزشک قلب و عروق دارند؟

در صورتی که هر یک از علائم این مشکل را دارید باید سریعاً به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار بحران فشار خون شوید که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. همچنین ممکن است این علائم نشانه‌ای از یک بیماری جدی دیگر باشد. اگر فشار خون شما بسیار زیاد است و این علائم را دارید، ۵ دقیقه استراحت کرده و دوباره بررسی کنید. اگر فشار خون شما همچنان به طور غیرمعمول بالا باشد، یک فوریت پزشکی است. بنابراین باید با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید.

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید