علائم كمبود روي یا زینک در كودكان و بزرگسالان

0
139
علائم  كمبود روي یا زینک در کودکان و بزرگسالان- نحوه تشخیص کمبود زینک-عوامل کاهنده زینک یا روی -درمان کمبود زینک یا روی-تاثیر زینک در پوست و مو-درمان کمبود زینک در کودکان
علائم  كمبود روي یا زینک در کودکان و بزرگسالان- نحوه تشخیص کمبود زینک-عوامل کاهنده زینک یا روی -درمان کمبود زینک یا روی-تاثیر زینک در پوست و مو-درمان کمبود زینک در کودکان

علائم كمبود روي در كودكان و بزرگسالان:

بيماري با پلاكهاي پوسته دار قرمز رنگ(مشابه اگزماي مزمن) يا مشابه پسوريازيس روي زانو و آرنجها ، تغييرات ناخني، نازك شدن و كم پشت شدن موها ،آكنه شديد در صورت، به درمانگاه پوست مراجعه مي كند. در ناحيه پوست سر شوره (پوسته) در وسط سينه و زير بغل و كشاله ران قرمز ، پوسته پوسته مي باشد. بيمار از خارش در اين نواحي شاكي است. در تاريخچه بيمار علائم عصبي به صورت افسردگي و كندي ذهن وجود دارد. بيمار در يكي از مراكز بهزيستي نگهداري مي شود با توجه به مجموعه علائم و تاريخچه زندگي بيمار يكي از تشخيصهائي كه براي بيمار مطرح مي شود كمبود روي مي باشد. روي ، آلبومين و آلكالن فسفاتاز بيمار اندازه گيري مي شود.روي و آلكالن فسفاتاز شديداً كاهش يافته است، تشخيص بيمار كمبود روي بصورت مزمن مي باشد (علائم  كمبود روي یا زینک در کودکان و بزرگسالان- نحوه تشخیص کمبود زینک-عوامل کاهنده زینک یا روی -درمان کمبود زینک یا روی-تاثیر زینک در پوست و مو-درمان کمبود زینک در کودکان)

همه چیز درباره سرطان پوست

بيمار در يكي از مراكز بهزيستي نگهداري مي شود با توجه به مجموعه علائم و تاريخچه زندگي بيمار يكي از تشخيصهائي كه براي بيمار مطرح مي شود كمبود روي مي باشد. روي ، آلبومين و آلكالن فسفاتاز بيمار اندازه گيري مي شود.روي و آلكالن فسفاتاز شديداً كاهش يافته است، تشخيص بيمار كمبود روي بصورت مزمن مي باشد. در بزرگسالان كمبود روي بيشتر به علت كمبود مواد غذائي حاوي روي يا بعلت بيماريهاي طولاني كه بيمار تحت درمان با سرم قرار داردو در سرم بيمار عنصر روي وجود ندارد و يا در كساني كه الكل زياد مصرف مي كنند مشاهده مي شود.

مورد باليني:

شيرخواري را با گريه هاي شديد و بي قراري به درمانگاه پوست مي آورند. در معاينه پوست شيرخوار اطراف دهان و اطراف مقعد و حفره چشمها و اطراف گوش (اطراف سوراخها) و نوك انگشتان دست و پا و ناحيه تناسلي ،پوسته پوسته، قرمز ، ملتهب و وزيكولها و تاولهاي كوچك مي باشد. در تاريخچه بيمار تقريباً دو هفته است كه از شير مادر گرفته شده است علاوه بر اين شيرخوار دچار بي قراري و اسهال شديد مي باشد.

با جمع كردن اطلاعات شامل قطع شير مادر،علائم پوستي ، بي قراري، اسهال، تشخيص كمبود روي براي شيرخوار گذاشته شده است و آزمايشهاي اندازه گيري روي سرم ، آلبومين و آلكالين فسفاتاز درخواست مي شود. اگر ميزان روي سرم و آلكالين فسفاتاز كمتر از طبيعي و آلبومين طبيعي باشد تشخيص كمبود روي است و با دادن روي به بيمار بعد از دو هفته علائم كاملاً برطرف مي شود. كمبود آلبومين مي تواند علائم كمبود روي را تقليد كند.

(علائم  كمبود روي یا زینک در کودکان و بزرگسالان- نحوه تشخیص کمبود زینک-عوامل کاهنده زینک یا روی -درمان کمبود زینک یا روی-تاثیر زینک در پوست و مو-درمان کمبود زینک در کودکان)

https://www.instagram.com/tebline24/

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید