ماسک مخصوص فاصله گذاری اجتماعی

0
5275
ماسک پیشرفته برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس | ماسک تصفیه هوا | ماسک مترجم و ماسک مانیتور تیم اطلاعات پزشکی طب لاین
درباره انواع ماسک هوشمند وکاربردهای آن

ماسک های صورت در میان همه گیری کرونا یا همان ویروس Covid-19 در حال توسعه هستند، ماسک های پیشرفته تر قابلیت های متفاوتی دارند. یکی قادر به ترجمه است و دیگری علائم حیاتی را مانیتور میکند.متعاقبا درباره ماسک های پیشرفته پیشگیری از کرونا مانند ماسک مترجم ، ماسک مانیتور علائم حیاتی و ماسک تصفیه هوا با شما صحبت خواهیم کرد. تیم پویای نشر اطلاعات پزشکی طب لاین در تلاش استتا برئز ترین اطلاعات را در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا را در اختیار همراهان خود قرار دهد.

ماسک پیشرفته پیشگیری از کرونا

یک شرکت تازه تأسیس ژاپنی یک ماسک ساخته است که به مردم امکان می دهد مکالمه کنند در حالی که فاصله آنها 10 متر است ، و همچنین به عنوان مترجم نیز عمل می کند. یک ماسک صورت سنگاپوری دارای سنسورهایی است که دما و سطح اکسیژن خون را کنترل می کند، در حالی که یک شرکت در کره جنوبی ماسک تصفیه کننده هوا ساخته است.

موارد غیرمعمولی از پوشش چهره با فن آوری های پیشرفته، از جمله مواردی که علائم حیاتی را کنترل میکنند، هوای کثیف را فیلتر میکنند یا حتی زبان ها را ترجمه می کنند، با رونق گرفتن ماسک در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا و برای پیشگیری از ابتل به کرونا ایجاد شده اند. شرکت های فناوری و محققان، مدل های عجیب و غریب و شگفت انگیزی را ارائه می دهند تا هم در برابر عفونت محافظت کنند و هم روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

ماسک سی فیس (C-Face)

یکی از پرکاربردترین ها ماسک های پیشگیری از کرونا در ژاپن ماسک سی فیس (C-Face) است، جایی که شرکت نوپای دونات رباتیک (Donut Robotics) یک پوشش صورت ایجاد کرده تا به کاربران کمک کند از فاصله اجتماعی استفاده کنند و همچنین به عنوان یک مترجم عمل می کند. به این نوع ماسک، ماسک سی فیس میباشد. در ادامه درباره ماسک C-Face بیشتر توضیح خواهیم داد.

ماسک سی فیس (C-Face) با ارسال صحبت فرد (کسی که ماسک زده) به گوشی هوشمند از طریق یک اپلیکیشن، به افراد امکان می دهد مکالمه کنند در حالی که فاصله آنها 10 متر (32 فوت) است. و همین موجه پیشگیری از کرونا با درصد بسیار بالایی میشود. تایسوکه اونو (Taisuke Ono)، مدیر اجرایی دونات رباتیک، شرکت سازنده ماسک سی فیس پیشگیری از کرونا می گوید:

با وجود ویروس کرونا، ما گاهی اوقات نیاز داریم که مستقیماً با یکدیگر ملاقات کنیم.

درباره ماسک پیشرفته پیشگیری از کرونا سی فیس (C-Face)

سخنگوی این شرکت درباره ماسک پیشرفته ضد کرونای C-Face می‌گوید، این دستگاه سیلیکونی سبک، می تواند فواید زیادی برای افرادی مانند پزشکان که میخواهند از فاصله با بیماران ارتباط برقرار کنند، داشته باشد. این ماسک می تواند گفتار را از ژاپنی به انگلیسی، کره ای و سایر زبان ها نیز ترجمه کند، عملکردی که با کاهش محدودیت های سفر مفیدتر می شود. با این حال، به تنهایی از در برابر کرونا محافظت نمی کند. بلکه به گونه ای طراحی شده است که از روی ماسک های معمولی پوشیده شود و به قیمت 4000 ین (40 دلار آمریکا) در ماه فوریه به فروش رسیده است.

دونات رباتیک برای توسعه آن نزدیک به 100 میلیون ین (950،000 دلار آمریکا) از طریق سرمایه گذاری گسترده جمع آوری کرده، موفقیتی که اونو معتقد است ناشی از تمایل به نوآوری ها برای سهولت زندگی در طی همه گیری است. وی می گوید:

ما ممکن است با خرد انسانی بتوانیم با ویروس مبارزه کنیم.

ماسک مانیتور علائم حیاتی

ماسک صورت پیشرفته پیشگیری از کرونا دیگری که در سنگاپور تولید شده با هدف محافظت از پزشکان معالج بیماران ویروس کرونا است. این ماسک دارای سنسور دمای بدن، ضربان قلب، فشار خون و میزان اکسیژن خون است و داده ها را از طریق فرستنده بلوتوث به تلفن هوشمند منتقل می کند.

لو شیان جون (Loh Xian Jun)، یکی از دانشمندان این اختراع، توضیح می دهد: بسیاری از این پرستاران خط مقدم، برای مشاهده علائم حیاتی بیمار، در معرض ویروس قرار خواهند گرفت. این یک خطر سلامتی برای پرستاران است و ما می خواستیم در مورد راهی برای کاهش این خطر فکر کنیم.

مخترعین این شرکت می گویند این دستگاه همچنین می تواند علائم حیاتی کارگران مهاجر در خوابگاه های شلوغ، که شیوع ویروس کرونا در آن زیاد است را کنترل کند. آنها امیدوارند که در آینده نزدیک آن را آزمایش کنند و به صورت تجاری به بازار عرضه کنند.

ماسک صورت تصفیه کننده هوا

برای کسانی که به دنبال مقابله با اثرات آلودگی در شهرهای دودزا هستند، شرکت ال جی الکترونیک (LG Electronics) در کره جنوبی ماسک پیشرفته پیشگیری از کرونا تصفیه هوا تولید کرده است.

دستگاه سفید آینده نگر، که کاملاً در اطراف دهان، بینی و چانه فرد استفاده کننده قرار می گیرد، در هر دو طرف به دو فیلتر مجهز شده و از فن ها برای کمک به جریان هوا استفاده می کند. فیلترها مشابه فیلترهای تصفیه کننده هوای خانگی این شرکت هستند و ظاهراً می تواند 99.95 درصد از ذرات مضر را از بین ببرند.

این شرکت می گوید هزاران دستگاه از این نوع در دسترس کادر پزشکی قرار گرفته و در آینده نیز در فروشگاه ها عرضه می شود. ما در سایت اطلاعات پزشکی طب لاین در تلاش هستیم تا آخرین فناوری ها و نتایج تحقیقاتی پزشکی را در اختیار شما قرار دهد.

درباره انواع ماسک پیشرفته پیشگیری از کرونا مثل ماسک مانیتور و ماسک تصفیه هوا و ماسک مترجم در مقاله ماسک پیشگیری از کرونا و مخصوص فاصله گذاری اجتماعی صحبت کردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آزمایش ها و تست های روز دنیا با جدیدترین مقالات پزشکی طب لاین همراه باشید.

منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید