ده نکته طلایی مغز و اعصاب

0
604
نکات طلایی درباره عارضه های مغز و اعصاب | سایت اطلاعات پزشکی طب لاین | مایع مغزی نخاعی
نکات طلایی درباره مغز و اعصاب و بیماری های مربوط به مایع مغزی نخاعی را در مقالات دسته مغزو اعصاب سایت اطلاعات پزشکی طب لاین بخوانید.

از آنجاکه سیستم عصبی مهمترین قسمت بدن ماست و سایر قسمتهای بدن را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد، دانستن نکات کلیدی و طلایی درباره مغز و اعصاب میتواند به شما به عنوان یک پزشک، پرستار یا حتی بهیار کمک کند تا تجربه بهتری در برخورد با اینگونه بیماری ها داشته باشید. چراکه بعضی از بیماریهای مغز و اعصاب با درگیر کردن مایع مغزی نخاعی و یا علائ دیگر، دارای علائم مشابه یکدیگرند و لزوما نورولوژیستآن هم از نوع با تجربه و با انجام آزمایش، اسکن و بررسی علائم مختلف میتواند تشخیص صحیح دهد. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی و داروشناسی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و پرستاری راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد ده نکته طلایی مغز و اعصاب میپردازیم.

نکات طلایی مغز و اعصاب

1. همی آنوپیا متشابه ، نوعی کوری در محدوده بینایی است که شامل هر دو نیمه طرف راست یا چپ محدوده بصری هر دوچشم می‌باشد.

2. همی آنوپیا متشابه به علت صدمه اعصاب بینایی ایجاد می‌شود.

3. آسترگنوزیا، یعنی؛ ناتوانی در شناسایی اشیاءی معمولی فقط از طریق لمس می‌باشد.

4.در مددجویان مبتلا به سکته مغزی ممکن است برای تکمیل دوره  درمانی، فعال کننده پلاسمینوژن بافتی (یک داروی ترومبولیتیک) به عنوان درمان، تجویز شود.

5. حذف ناگهانی مایع مغزی نخاعی منجر به فشار پایین‌تر منطقه کمر نسبت به مغز می‌شود و مددجو را در معرض خطر فتق مغز قرار می‌دهد.

سایر مقالات مغز و اعصاب طب لاین

6. پونکسیون کمری به هنگام افزایش فشار داخل جمجمه ممنوع است.

7. در صورتیکه وجود علایم مبنی بر خونریزی زیر عنکبوتیه در تصویربرداری از مغز منفی و یا بی نتیجه باشد، پونکسیون کمری انجام می‌گردد.

8. وجود خون درمایع مغزی نخاعی، تشخیصی برای خونریزی تحت عنکبوتیه است.

9. مانور والسالوا ممکن است منجر به برادی کاردی و تاکی کاردی رفلکسی گردد.

10. مانیتول می‌تواند فشار داخل چشم را کاهش داده، از نکروز حاد توبولار جلوگیری کند و با کشیدن آب به داخل سیستم عروقی، فشار خون را افزایش دهد.

طب لاین گروه کادر درمان بیماری و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر مباحث پزشکی میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان بیماری با متخصصین علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید