پاکسازی عروق خونی با طب سنتی

0
6335
پاکسازی عروق خونی با طب سنتی - پزشکی - کادر درمان - رگ های قلب

مشکلی که ما در ایران داریم، خوردن غذای ناسالم است. زیاده روی در خوردن گوشت گوسفندی و گوشت مرغ، باعث گرفتگی رگ های قلب شما می‌شود. پزشکان قلب همواره توصیه می کنند که از گوشت گوسفندی کمتر استفاده کنید. ما در این مقاله 10 غذای پر خاصیت را که باعث میشوند عروق خونی شما تمیز شوند را به شما معرفی می کنیم. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین روانشناسی علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی و طب سنتی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد پاکسازی عروق خونی با طب سنتی میپردازیم.

پاکسازی عروق خونی با طب سنتی

عروق خونی ، شامل رگ های خونی بدن شما هستند که، خون غنی از اکسیژن را از قلب، به بافت های مختلف بدن منتقل می کنند. سلامت قلب را جدی بگیرید. هر عروق خونی شامل یک لوله عضلانی است که از سه لایه تشکیل شده است:

  • انتیما (لایه ی داخلی)؛
  • پوشش میانی عروق (لایه ای از ماهیچه که فشار زیادی از قلب را مدیریت می کند)؛
  • بافت همبند پوششی (بافت پیوندی که عروق خونی را به بافت های مجاور مرتبط می کند)

عروق خونی

بزرگترین شریان خونی، شاهرگ یا آئورت است. این شبکه، دارای عروق خونی کوچک تری، به نام مویرگ و عروق شعریه می باشد که در سراسر بدن گسترش یافته است. عروق خونی سالم دارای دیواره های داخلی بسیار صافی هستند و خون در آن ها به راحتی جریان می یابد. افرادی که سطح بالایی از لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا کلسترول “بد”) و سطح پایینی از لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا کلسترول “خوب”) دارند، در معرض خطر بیشتری از گرفتگی عروق خونی قرار دارند. سایر عوامل خطر زا شامل : فشار خون بالا، دیابت و استعمال سیگار می باشد.

روش پاکسازی عروق خونی 

گرفتگی یا انسداد عروق خونی می تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی مانند گرفتگی رگ های قلب ، بیماری عروق کاروتید، بیماری عروق محیطی، انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی) و آسیب مغزی (سکته مغزی) شود. سالم نگه داشتن عروق خونی شما و جلوگیری از انسداد آن عامل بسیار مهمی است. با پیروی از سبک زندگی سالم و خوردن غذاهای سالم به سالم نگه داشتن عروق خونی خود کمک کنید. بسیاری از غذاها برای حفظ و نگه داری از عروق خونی تمیز و بهبود سلامت قلب مفید بسیار مفید می باشند.

غذاهای سودمند که باعث پاکسازی عروق خونی می شوند عبارتند از :

سیر، ماده غذایی عالی برای تمیز نگه داشتن عروق خونی

یک راه بسیار آسان و طبیعی برای تمیز کردن عروق خونی، گنجاندن سیر در رژیم غذایی شما است. محققان طبق مطالعه ای که در مرکز داروسازی قلب و عروق در ماینز آلمان دریافتند :« مصرف منظم سیر ممکن است به جلوگیری از بسته شدن آئورت کمک کند.» با کاهش سطح کلسترول LDL، سلامت عروق خونی شما رو به بهبودی می رود. همچنین در این مطالعه آمده است که مصرف سیر برای سلامت قلب و عروق برای افراد مسن توصیه می شود.

انار، تصفیه کننده قوی عروق خونی

انار یکی دیگر از گزینه های عالی برای پاکسازی عروق خونی می باشد . دانشمندان گفته اند که آنتی اکسیدان های زیاد (خصوصا ویتامین C و پلی فنول ها) در انار، باعث تولید مقادیری از نیتریک اکسید می شود؛ که این عنصر می تواند به حفظ جریان خون و باز شدن عروق خونی کمک کند. این میوه حتی می تواند تشکیل پلاک های موجود در عروق خونی را کاهش دهد.

ماهی سالمون و قزل آلا، پاک کننده های عروق خونی

ماهی سالمون از خانواده ماهی های سردآبی است. ماهی سالمون برای قلب بسیار مفید است و نقش مهمی در سالم نگه داشتن عروق خونی شما داشته و از جمع شدن پلاک جلوگیری می کند. این خوراکی خوشمزه، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم است. دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)، این دو اسید چرب، به افزایش سطح کلسترول HDL، کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش التهاب رگهای خونی و همچنین عدم تشکیل لخته های خونی در عروق کمک کرده و می توانند فشار خون را کاهش دهند.

زرد چوبه

زردچوبه یک ماده ی ضد التهابی بسیار قدرتمند است که می تواند عروق خونی را از هر نوع انسدادی دور نگه دارد. این ماده حاوی کورکومین است و باعث کاهش التهابات می شود. این ادویه حاوی ویتامین B6 می باشد. که در حفظ بهینه ی سطح هوموسیستئین خون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هوموسیستئین در بیشتر موارد، باعث ایجاد پلاک و آسیب عروق خونی می شود. علاوه بر این، زردچوبه  اکسید کلسترول و سطح LDL خون را کاهش می‌ دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون، برای بهبود سلامت قلب سودمند و سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام های: پلی فنول و همچنین چربی های اشباع نشده است. ترکیب بی نظیر آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم به کاهش LDL (کلسترول بد خون) و بهبود سطح HDL کمک می کند. هم چنین روغن زیتون به نوبه ی خود  پلاک در عروق خونی شما را کاهش می‌ دهد.

آووکادو

مطالعات نشان می دهد که آووکادو می تواند به کاهش کلسترول بد یا LDL خون کمک کند؛ زیرا سطح بالای کلسترول LDL می تواند منجر به ایجاد پلاک شود. علاوه بر این، آووکادو می تواند سطح HDL در بدن را افزایش دهد. بعلاوه، آووکادو دارای ویتامین E است، که به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول به همراه پتاسیم و کاهش فشار خون کمک می کند.

طب لاین گروه کادر درمان  و متخصصین علوم پزشکی و پرستاری و طب سنتی  :

گروه آموزشی علوم پزشکی ، کادر درمان پرستاری و روانشناسی طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و داروشناسی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان متخصصین علوم پزشکی و پرستاری و طب سنتی طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید