چگونه از سقوط سالمندان جلوگیری کنیم؟

0
54
آسیب-مراقبت-پرستاری-آموزش-پیشگیری-ترس-افسردگی-انزوا- در دوران سالمندی-سقوط سالمند
آسیب-مراقبت-پرستاری-آموزش-پیشگیری-ترس-افسردگی-انزوا- در دوران سالمندی-سقوط سالمند

سقوط و افتادن سالمندان

از جمله مشکلاتی که پس از سقوط در سالمندان به وجود می آید ترس از سقوط است. سالمندانی که یک بار تجربه سقوط دارند به دلیل ترس از آسیب مجدد از فعالیت کردن می پرهیزند. در این سالمندان وابستگی جسمانی و از دست  دادن استقلال و همچنین انزوا و افسردگی عواقبی است که به وفور مشاهده می شود. ترس از سقوط به صورت چرخه معیوب به دلیل ضعیف شدن سالمند، احتمال سقوط و آسیب جدی تر را افزایش میدهد-سالمندآسیب-مراقبت-پرستاری-آموزش-پیشگیری-ترس-افسردگی-انزوا- در دوران سالمندی

خرید و دانلود بسته فیلمهای آموزشی مراقبت از سالمند در منزل

چگونه از سقوط سالمندان در منزل پیشگیری کنیم؟

سالمندانی که ضعیف هستند و بیشتر از سایرین در معرض خطر سقوط و عوارض آن قرار دارند، اغلب حجم ماهیچه کم، التهاب مفاصل، سوء تغذیه و قدرت بدنی کمی دارند. این سالمندان در حرکت و جابجایی دچار مشکل هستند و پس از آسیب ها دیرتر بهبود می یابند.
  1. برای کمک به سالمند آسیب دیده ی خود چراغ را روشن بگذارید و یا چیزهایی که او نیاز دارد را در ارتفاع پایین قرار دهید که تلاش برای برداشتن آنها موجب از دست دادن تعادل وی نشود.
  2. در حمام از یک صندلی یا تخت مخصوص بیمار به همراه تشک های بدون لغزش استفاده کنید و میله هایی به عنوان دستگیره ی حفظ تعادل در نظر بگیرید.
  3. هنگامی که سالمند شما از خواب بیدار شد، او را تشویق کنید که به آرامی از رختخواب خارج شود تا از سرگیجه ناگهانی جلوگیری شود.
  4. مبلمان را طوری تنظیم کنید که هنگام قدم زدن در خانه، سر راه سالمند آسیب دیده نباشند.
  5. فرش های لغزنده را از سطح زمین جمع آوری کنید و یا به وسیله ی ترمز و چسب های زیر فرش آنها را محکم کنید.
  6. محل استراحت سالمند را در مکانی قرار دهید که هم سطح سرویس بهداشتی و آشپزخانه باشد تا او مجبور به رفت وآمد در راه پله ها نشود.
  7. چراغ های شب را نصب کنید تا از تاریکی و تاری دید جلوگیری کنید.اگر در محل نگهداری سالمند حیوان خانگی دارید ، باید از کجا بودن حیوان خانگی در همه اوقات آگاهی داشته باشید. حیوانات زیر پا می توانند باعث زمین خوردن سالمند بطور جدی شوند.
  8. اطمینان حاصل کنید که سالمند شما کفش هایی متناسب با محیط بپوشد و از پوشیدن دمپایی هایی که بر روی سطح کفپوش باعث لغزش و از دست دادن تعادل میشوند اجتناب کنید.
  9. اگر روی سطح زمین (بیرون منزل) برف و یخ زدگی وجود دارد ، سالمند خود را از رفتن به بیرون منصرف کنید. پله ها و پیاده روهای لغزنده یکی از دلایل اصلی زمین خوردن است.
  10. برنامه درمانی را که توسط ارائه دهنده خدمات درمانی و فیزیوتراپی تجویز شده است ، دنبال کنید.
  11. اگرتوسط پزشک توصیه شده است از عصا یا واکر استفاده کنید.
  12. اگر دارویی برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون برای سالمند شما تجویز شده است ، حتماً دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات درمانی خود را در مورد مصرف این دارو دنبال کنید.
  13. توصیه های ارائه دهنده خدمات درمانی خود را برای کنترل پوکی استخوان دنبال کنید.

جهت آموزش های تخصصی سالمندی و مراقبت ، پرستاری از سالمند با طب لاین24 درتماس باشید.

https://www.instagram.com/homecare_elderly_sick/

آسیب-مراقبت-پرستاری-آموزش-پیشگیری-ترس-افسردگی-انزوا- در دوران سالمندی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید