سطح هوشیاری زندگی نباتی چند است؟

0
0
سطح هوشیاری در زندگی نباتی-GCS-کما
سطح هوشیاری یا GCS در بیمارانی که زندگی نباتی را طی می کنند پایین است.علائم زندگی نباتی- احساس درد در زندگی نباتی-گروه آموزشی-طب لاین 24- تجهیزات پزشکی-کما

زندگی نباتی (vegetative state) حالتی است که فرد بیدار است اما نشانه‌ای از آگاهی ندارد و سطح هوشیاری یا GCS نرمال نیست.این وضعیت نوعی از بیماری های مغز و اعصاب است. فرد در این حالت چشم‌هایش باز است، مانند همه در فاصله‌های زمانی منظم می‌خوابد و بیدار می‌شود، رفلکس طبیعی به صدا و نور یا فشار دارد، ضربان قلب یا تنفس عادی بدون کمک به دستگاه اتفاق می‌افتد؛ اما هیچ واکنش و پاسخ معناداری به محرک‌ها ندارد، یعنی نمی‌تواند با چشمانش شی را دنبال کند یا به صداها واکنش نشان دهد. به‌علاوه اینکه در حالت زندگی نباتی، فرد هیچ نشانه‌ای از تجربه احساسات ندارد.

ارزیابی سطح هوشیاری

سطح هوشیاری زندگی نباتی چند است؟

زندگی نباتی را به‌ اصطلاح «بیهوشی بیدار» می‌گویند که فرد کمترین سطح هوشیاری را دارند و هیچ آگاهی از خود یا محیط پیرامونش ندارد و فاقد درک زبانی است. سطح هوشیاری زندگی نباتی به‌حدی است که بیمار هیچ درد و رنجی را درک نمی‌کند.

احساس درد در زندگی نباتی

براساس نتایج مطالعات، پردازش مغز نسبت به درد در بیماران اینچنیتی ، ناقص است و درد فقط در سطح اولیه پردازش و ادراک می‌شود و به سطح ثانویه نمی‌رسد. بنابراین، محرک‌های دردناک در زندگی نباتی به آستانه تجربه هوشیاری نمی‌رسند و فرد بیمار دردی را احساس نمی‌کند.

علائم فیزیکی افرادیکه زندگی نباتی را سپری می کنند:

  • توانایی انجام کارهای آگاهانه یا هدفمند و ارادی را ندارند.
  • قادر به صحبت و تکلم نیستند.
  • نمی‌توانند از دستورات پیروی کنند.
  • توانایی انجام حرکات ارادی ندارند.
  • قادر به واکنش به محرک‌های دردناک نیستند

انواع  تجهیزات پزشکی و پرستاری و سالمندی با مناسب ترین قیمت موجود است.تماس بگیرید.

https://www.instagram.com/tebline24/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید