اصول مراقبت از ناخن

0
1
مراقبت از ناخن های طبیعی
روتین مراقبتی ناخن به دلیل کاهش اثرات ناشی از شست و شو با مواد شوینده لازم و ضروری تلقی می‌شود.ترمیم ناخن-کاشت ناخن-پدیکور

ناخن سالم دارای رنگی صورتی روشن و بدون شیار است. طول یکسان ناخن‌ها در کنار نوک سفید آن زیبایی را بیشتر به تصویر می‌کشد. بخش برجسته ناخن به شکل ماه نیمه است و از استحکام نسبتا خوبی برخوردار خواهد بود. در مقابل شیار شیار شدن ناخن و گیر کردن مداوم آن به لباس که بسیار ناخوشایند است نشانه و علامتی از یک ناخن آسیب دیده خواهد بود. پوست قرمز و متورم اطراف ناخن، نامرتب بودن کوتیکول‌ها و … نیز نشانه‌های دیگر آسیب ناخن است.روتین مراقبتی ناخن به دلیل کاهش اثرات ناشی از شست و شو با مواد شوینده لازم و ضروری تلقی می‌شود. استفاده از ماسک، روغن مخصوص و … برای ترمیم و تقویت ناخن‌ها مناسب خواهد بود که در همین مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

علت خط افتادن روی ناخن

اصول مراقبت از ناخن ها:

هیدراته نگه داشتن:

ناخن ها مانند پوست، به رطوبت نیاز دارند. از کرم دست و ناخن استفاده کنید و به طور منظم ناخن های خود را با روغن های طبیعی مانند روغن بادام یا روغن زیتون مرطوب کنید و یا محصولانی که آبرسانی کافی دارند مصرف کنید.

 کوتاه کردن و شکل دادن:

 ناخن ها را به طور منظم کوتاه کنید و به شکل دلخواه خودتان فرم دهید. از قیچی ناخن تیز و تمیز استفاده کنید و از کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها خودداری کنید.از سوهان‌های نرم استفاده کنید و هنگام سوهان کشیدن، آن را به‌صورت رفت و برگشتی روی ناخن نکشید، بلکه باید خیلی آرام و با طمانینه آن هم در یک جهت سوهان کشید تا کمترین احتمال شکستگی ناخن به‌وجود بیاید.

استفاده از لاک ناخن:

اگر از لاک ناخن استفاده می کنید، از لاک های با کیفیت بالا و بدون مواد شیمیایی مضر استفاده کنید. قبل از استفاده از لاک، از یک لایه پایه استفاده کنید و بعد از استفاده از لاک، از یک لایه محافظ استفاده کنید.همیشه لاک پاکن های فاقد استون را انتخاب کنید. استون روی ناخن ها و پوست سخت شده و بسیار آسیب پذیر می شوند این ناخن ها را خشک و باعث می شود آنها بشکنند

جلوگیری از جویدن ناخن:

جویدن ناخن ها می تواند به ناخن ها آسیب برساند و باعث عفونت شود. اگر عادت به جویدن ناخن دارید، سعی کنید آن را ترک کنید.

تغذیه مناسب: 

تغذیه مناسب برای سلامت ناخن ها بسیار مهم است. از غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مانند بیوتین، آهن و روی استفاده کنید.گوجه‌فرنگی یکی از بهترین منابع تقویت­ کننده ناخن و سرشار از ویتامین‌های A، C و بیوتین(B7) است که برای سلامت مو، پوست و ناخن ضروری است.

مراقبت از کوتیکول:

کوتیکول ها لایه محافظی برای ناخن ها هستند. از فشار دادن یا برش کوتیکول ها خودداری کنید.

استفاده از دستکش:

هنگام انجام کارهای خانه یا باغبانی، از دستکش استفاده کنید تا ناخن ها از مواد شیمیایی و آسیب های فیزیکی محافظت شوند.

مراجعه به متخصص ناخن:

اگر ناخن های شما به طور غیرمعمولی شکننده، تغییر رنگ داده یا دچار عفونت شده اند، به متخصص ناخن مراجعه کنید.برای درمان عفونت ناخن، می توانید محلولی از سرکه و آب آماده کرده و ناخن‌هایتان را حدود ۳۰ دقیقه درون آن نگه دارید. برای درمان سریع‌تر می‌توانید تکه‌ای پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و روی ناخن بمالید.

نکات مراقبت روزانه

از قرار دادن ناخن ها در معرض مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده و حلال ها خودداری کنید.
از استفاده از لاک ناخن های تیره و تیره رنگ به طور مداوم خودداری کنید.
از استفاده از لاک ناخن های قدیمی و فاسد خودداری کنید.
از استفاده از لاک ناخن های حاوی فرمالدئید و تولوئن خودداری کنید.

با رعایت این نکات، می توانید ناخن های سالم و زیبایی داشته باشید.

انواع  تجهیزات پزشکی و پرستاری و سالمندی با مناسب ترین قیمت موجود است.تماس بگیرید.

https://www.instagram.com/tebline24/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید