انواع شربت ضد سرفه

0
0
شربت-ضد سرفه-بیماری-تنفسی
سه نوع سرفه خشک،سرفه ‌تر،خلط‌دار وجود دارد.در درمان ازشربت های ضد سرفه استفاده می شود. انواع بیماریهای تنفسی،تنگی نفس،آسم مقاوم یا برونشیت همراه با سرفه اند

بطور کلی سرفه‌ها به دو دسته‌ی سرفه خشک و سرفه ‌تر یا خلط‌دار تقسیم می‌شوند. سرفه خشک به سرفه غیرمولد و سرفه تر به سرفه مولد اطلاق می‌شود و این تفاوت نوع سرفه یکی از معیارهای مهم در انتخاب داروهای ضد سرفه و شربت ضد سرفه است. از جمله شربت‌های ضد سرفه مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برونشیت حاد ریه چیست؟

شربت‌های سرکوب‌کننده سرفه (دکسترومتورفان ها)

شربت‌های سرکوب‌کننده سرفه، برای سرفه‌های خشک و تحریک‌کننده مفید هستند مثل شربت دکسترومتورفان که سرفه خشک را می دهد؛ زیرا این داروها رفلکس سرفه را مسدود کرده و می‌توانند با کاهش تعداد و شدت سرفه، به خواب راحت‌تر کمک کنند.

در صورت سرفه تر یا خلط‌دار، استفاده از داروهای سرکوب‌کننده سرفه توصیه نمی‌شود. در این حالت، بدن شما در حال پاکسازی است و با استفاده از این داروها ممکن است این فرآیند پاکسازی متوقف شده و باعث بهبودی زودتر نشود. بلکه، ممکن است باعث افزایش مدت زمان بیماری شود.

شربت‌های خلط آور(شربت گایافرین…..)

شربت‌های خلط‌ آور مانند گایافنزین ، برای سرفه‌های مولد و خلط‌دار که با احتقان قفسه سینه همراهند  به رقیق کردن مخاط کمک کنند. این داروها، که به نام اکسپکتورانت هم شناخته می‌شوند، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به راحتی سرفه کرده و خلط را از گلوی خود خارج کنید.

شربت های آنتی هیستامینی(شربت دیفن هیدرامین- شربت کلاریتین- شربت زیرتک- شربت بنادریل و…)

آنتی هیستامین‌ها، مانند شربت دیفن هیدارمین در برخی موارد، به عنوان داروهای ضد سرفه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند تأثیرگذار باشند. این موارد عمدتاً در مواقعی که فرد دچار آلرژی یا تب باشد، مفیدند. زمانی که در معرض عوامل آلرژی‌زا قرار گرفته‌اید، گلو ممکن است خشک شده و این وضعیت ممکن است منجر به سرفه شود. این دسته از داروها اغلب با عوارض جانبی نظیر خواب‌آلودگی همراه هستند، به ویژه بنادریل که ممکن است خواب‌آلودگی ایجاد کند.

علائم بیماری آسم و درمان آن

شربت‌های ضد احتقان(سودوافدرین یا فنیل افرین….)

شربت‌های ضد احتقان مانند سودوافدرین یا فنیل افرین، که به صورت اسپری بینی مصرف می‌شوند، ممکن است در مواجهه با گرفتگی بینی و فشار سینوسی تاثیرگذار باشند. زمانی که بینی گرفته و در حال تخلیه است، هدف از استفاده از این داروها پاکسازی سینوس‌ها است تا احتقان از بینی خارج شود و خلط به گلو منتقل نشود.

افزایش فشار خون از جمله این عوارض است که باید به آن توجه شود، به خصوص اگر شخص دارای فشار خون بالا باشد. بنابراین، مشورت با پزشک و اطلاع رسانی او درباره شرایط سلامتی شما و مصرف داروها ضروری است.

شربت سرفه کدئین

در مواقعی که مشکلات خواب شبانه ناشی از سرفه شدید وجود دارد، پزشکان ممکن است شربت سرفه حاوی کدئین را تجویز کنند. کدئین به عنوان یک سرکوب‌کننده سرفه عمل می‌کند و ممکن است باعث خواب‌آلودگی شود.

 

انواع  تجهیزات پزشکی و پرستاری و سالمندی با مناسب ترین قیمت موجود است.تماس بگیرید.

https://www.instagram.com/tebline24/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید