متخصص کلیه و مجاری ادرار

0
362
متخصص کلیه و مجاری ادرار - کادر درمان - علوم پزشکی

در میان ما افراد زیادی هستند که سالها درگیر بیماری های کلیوی بوده اند به دکترها و متخصصان زیادی سر زده و درمان درد خود را جویا شدند اما گاهی تمام این تلاشها به نتیجه مناسب نمی رسد و مشکلات کلیوی همچنان افراد را آزار می دهد. یک متخصص کلیه با تجربه و حرفه ای شما را برای همیشه از شر دردهای مزمن رها می کند. گروه کادر درمان پرستاری و متخصصین علوم پزشکی طب لاین می تواند شما را در مباحث پزشکی راهنمایی کنند. در ادامه به مبحث نکاتی در مورد متخصص کلیه و مجاری ادرار میپردازیم.

متخصص کلیه و مجاری ادرار

یکی از دلایل اصلی که از مراجعه به پزشک نتیجه درمانی مناسب نمی گیریم، مراجعه به پزشکان مختلف و کامل نکردن دوره درمان است. هر نوع بیماری که رگهای خونی را تحت تاثیر قرار دهد مانند گرفتگی های عروق، فشار خون بالا و دیابت بر قابلیت کلیه برای تنظیم مایعات بدن و تصفیه خون اثر گذار بوده و کار آن را مختل می کند. البته که به این موارد باید مشکلاتی مانند سنگ کلیه را هم افزود. افرادی که با سنگ کلیه و علائم آن درگیر هستند معمولا اغلب روزها از درد و اختلالات ادراری شکایت دارند

چه موقع باید به پزشک متخصص کلیه مراجعه کرد؟

با توجه به اینکه بالغ بر 100 بیماری و اختلال کلیه و مجاری ادراری در میان بیماران مشاهده شده است و نقص کلیه خطرات زیادی برای افراد دارد بنابراین با مشاهده این نوع بیماری ها باید در اسرع وقت به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید.

متخصص کلیه

در صورتی که هر گونه درد و ناراحتی در ناحیه کلیه ها شما را آزار می دهد، دردهای مزمنی که گاهی قطع می شوند و مجددا بعد از مدتی سر می رسند و شما را به شدت کلافه می کنند اینها نشانه هایی هستند که باید در اولین فرصت با پزشک متخصص کلیه ملاقات داشته باشید. علاوه بر اینها هر گونه تغییرات غیر طبیعی در رنگ ادرار یا مشاهده خون در ادرار می تواند هشدار دهنده باشد.

بیماری های رایج کلیه

هنگامی که کلیه ها کار خود را به خوبی انجام ندهند مواد زائد و آبی که باید دفع شود، در بدن تجمع پیدا می کند و به جریان خون وارد می شود. تجمع آب و مواد زائد در بدن مشکلاتی را برای ریه ها، خون، قلب و استخوان به وجود می آورد.

یکی از اختلالات رایج کلیه بروز عفونت هایی است که معمولا باکتری ها عامل آن هستند. این باکتری ها از مسیر لوله های حمل کننده ادرار، به ادرار وارد شده و تکثیر می شوند. گاهی مواقع باکتری های ناشی از عفونت های بخش های دیگر بدن هم از طریق جریان خون به کلیه وارد شوند. بنابراین عفونت کلیه از مشکلات شایعی است که باید علل دقیق تر آن توسط متخصص کلیه بررسی شود.

انسداد مجاری ادرار

هر عاملی که جریان ادرار را متوقف یا کند کند و یا توانایی تخلیه کامل مثانه را از فرد سلب کند باعث انسداد مجاری کلیه شده است و عامل اصلی باید سریعا مشخص شود.

سنگ کلیه

وجود مواد معدنی در ادرار باعث شکل گیری کریستالهایی در کلیه می شود که گاهی مجاری ادرار را مسدود می کند. این سنگ ها در برخی مواقع تا حدی بزرگ می شوند که ممکن است جریان ادرار را متوقف کنند که وضعیت خیلی دردناکی است. در بیشتر موارد سنگ کلیه خود به خود دفع می شود اما بعضی از انواع آن اندازه های بزرگی می سازند که باید تحت جراحی قرار گیرند.

سندروم نفروتیک

این اختلال مربوط به برخی آسیب های کلیه ها می شود که در نتیجه آن کلیه ها مقادیر زیادی پروتئین دفع می کنند و یکی از نشانه های این اختلال ورم پاها است.

نفروپاتی دیابتیک

بالا رفتن قند خون در اثر دیابت به مرور به کلیه ها آسیب وارد می کند که در مواردی پروتئین هم در ادرار مشاهده می شود.

گلومرولونفریت

این بیماری کلیه نوعی اختلال است که با نشانه وجود خون و پروتئین در ادرار تشخیص داده می شود و ممکن است به نارسایی کلیه منجر شود.

طب لاین گروه کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری  :

گروه آموزشی علوم پزشکی و پرستاری طب لاین ،ارائه دهنده انواع پکیج های پزشکی ، پرستاری و طب سنتی با بهترین کیفیت میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام گروه کادر درمان علوم پزشکی و پرستاری طب لاین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید