راه های به تعویق انداختن آلزایمر

0
13
آلزایمر یا فراموشی-بیماری سالمندان
آلزایمر یا فراموش، شایع‌ترین نوع زوال عقل در افراد مسن است که بر سلامت جسمی و روحی تأثیر می‌گذارد.راهنمای علمی -انگیزشی سبک زندگی گروه آموزشی طب لاین24
آلزایمر (Alzheimer): یک بیماری کاملا متفاوت است و اغلب از سن ۶۵ سالگی به بعد افراد را درگیر می‌کند. در واقع شایع‌ترین نوع زوال عقل در افراد مسن است که هم بر سلامت جسمی و هم سلامت روحی بیمار تأثیر می‌گذارد. این حالت دائمی و غیرقابل درمان است. پیشرفت بیماری آلزایمر منجر به از دست دادن حافظه، مشکل در یافتن کلمات و مشکل در انجام وظایف روزمره می‌شود.در ادامه با گروه پزشکی-پرستاری طب لاین24 همراه باشید تا در مورد راه های جلوگیری از این بیماری اطلاعات بدست آورید.

کارهای روزانه خود را جابجا کنید

مطالعات مغزی نشان می‌دهند که کارهای جدید، بخش‌های اعظمی از کورتکس را تمرین می‌دهند و سطح فعالیت مغز در بخش‌های مختلف را بیشتر می‌کنند. وقتی شما کارهای تکراری می‌کنید، این فعالیت‌های مغزی از کار میفتند. در این تمرین شما باید زمان صبحانه خوردن و لباس پوشیدن را جابجا کنید. همه ما اصولاً ابتدا صبحانه می‌خوریم و سپس برای بیرون رفتن آماده می‌شویم. پس می‌توانید برعکس این را انجام دهید. از طرفی می‌توانید شبکه تلویزیونی که تا به حال نمی‌دیدید را تماشا کنید، حتی تماشای برنامه کودک هم می‌تواند کار جدیدی باشد.

خرید و دانلود بسته فیلمهای آموزشی مراقبت از سالمند و بیمار در منزل

استفاده بیشتر از بینی !
احتمالاً خیلی وقت از آخرین باری که یک قهوه یا چای را بوییده‌اید می‌گذرد. اما اگر اینطور نیست، با اضافه کردن یک چاشنی، مثل وانیل، زعفران، هل یا پوست پرتقال در چای خود، بوی جدیدی به مشام شما خواهد خورد و رگ‌های عصبی بینی به کار خواهند افتاد. پس در این تمرین آن بویی که مورد علاقه‌تان است را برای یک هفته بالای تخت خود بگذارید. در شیشه را باز کنید، ببویید و دوباره به بقیه کارهایتان مشغول شوید.

تنفس آگاهانه

پنجره اتومبیل را پایین بکشید هیپوکامپوس، بخشی از مغز است که فرآیند به خاطر سپاری را به عهده دارد خصوصاً وقتی پای بو، صدا یا منظره‌ای در میان باشد. در اینجا بهتر است برای تقویت حافظه، بوهای جدید و صداهای جدید را تجربه کنید. باز کردن پنجره خانه یا اتومبیل ماشین در حین حرکت می‌تواند کمک خوبی باشد!
انواع تجهیزات پزشکی و توابخشی با قیمت مناسب موجود است .با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید