سایز بیضه درمردان

0
2
اندازه بیضه-سایز بیضه در مردان
اندازه و سایز بیضه درمردان-بیضه بخشی از اندام های تناسلی مردانه بود و کار تولید منی وهومرمون مردانه یا تستوسترون را بعهده دارد که برای لقاح و باروری مهم است

سایز بیضه درمردان

بیضه بخشی از اندام های تناسلی مردانه است. بیضه‌های سالم که اغلب به آن توپ گفته می‌شود، شبیه تخم‌ها هستند و معمولاً در کیسه بیضه قرار دارند. بیضه ها منی را که برای لقاح لازم است و همچنین هومرمون تستوسترون را که هورمون  اصلی مردانه می باشد را تولید می کند. متوسط ​​اندازه بیضه چقدر است؟ این موردی است که طب لاین24 در این مقاله به آن خواهد پرداخت.

آیا اندازه مهم است؟ توپ های بزرگ در مقابل تخم مرغ های کوچک

حالا وقتی صحبت از اندازه بیضه می شود، چه چیزی بهتر است: بزرگ یا کوچک؟ آیا اندازه واقعا مهم است؟

برخی از مردان اندازه بیضه را معیاری برای مردانگی و مردانگی می دانند و وقتی اندازه بیضه‌هایشان از حد متوسط ​​فراتر می‌رود، اعتماد به نفس بیشتری دارند. به همین دلیل، برخی از مردان برای داشتن بیضه های بزرگتر تلاش می کنند.

اما از نظر علمی آنچه که مهم است عملکرد سالم و کارایی بیضه هاست نه اندازه ! اگر بیضه ها کوچکتر از حد متوسط ​​هستند اما منی سالم کافی تولید می کنند و منی از طریق یک سیستم مجرای سالم به آلت تناسلی منتقل می شود، در این صورت لقاح نباید مشکلی ایجاد کند. اندازه بیضه زمانی مهم می شود که غدد جنسی رشد نکنند یا دچار انقباض پاتولوژیک شوند.

یکی دیگر از جنبه های مهم اندازه بیضه زیبایی آن است. برخی از مردان بیضه های کوچکتر از حد متوسط ​​دارند و از ظاهر کیسه بیضه خود چندان راضی نیستند. سایر مردان فقط اندازه آلت تناسلی بزرگتر از حد متوسط ​​دارند که باعث می شود بیضه ها کوچک به نظر برسند.

متوسط ​​اندازه بیضه

بیضه ها بیضی شکل هستند و معمولاً حدود 20 گرم وزن دارند. اندازه متوسط ​​بیضه بین 3.6 تا 5.5 سانتی متر طول و 2.1 تا 3.5 سانتی متر عرض دارد. به خاطر داشته باشید که یک بیضه معمولاً کمی بزرگتر از دیگری است. بیضه ها با افزایش سن دچار تغییر اندازه می شوند. بیضه ها در دوران نوزادی بسیار کوچک هستند، اما معمولاً در دوران بلوغ به سرعت رشد می کنند و شکل و اندازه نهایی خود را در بزرگسالی به خود می گیرند.

دکتر جیمز تانر یک متخصص اطفال بریتانیایی بود که نمودار مرجعی را برای اندازه گیری اندازه بیضه مردان ایجاد کرد. به مراحل Tanner معروف است و مراحل رشد بدن را از نوزادی تا بزرگسالی دنبال می کند. این نمودار میانگین اندازه بیضه را در مراحل مختلف زندگی نشان می‌دهد و حجم آن‌ها را بر حسب میلی‌لیتر اندازه‌گیری می‌کند.

مراحل Tanner

دوران کودکی – 1 تا 3 میلی لیتر

بلوغ زودرس – 4 تا 6 میلی لیتر

اواسط بلوغ – 8 تا 10 میلی لیتر

بلوغ دیررس – 14 تا 16 میلی لیتر

بزرگسالی – 18 تا 25 میلی لیتر

چه زمانی رشد بیضه ها شروع و متوقف می شود؟

اندازه بیضه‌ها در بدو تولد حدود 1 سانتی‌متر مکعب است و تا حدود 8 سالگی به همین اندازه باقی می‌ماند. از این مرحله، رشد ثابتی خواهد داشت تا زمانی که در دوران بلوغ به اندازه بزرگسالان می‌رسد. بلوغ همچنین نقطه ای است که مو روی کیسه بیضه و اطراف دستگاه تناسلی ظاهر می شود.

آیا داشتن دو بیضه با اندازه های مختلف طبیعی است؟

طبیعتاً بین بیضه های شما تفاوت اندازه وجود دارد. یکی از آنها، معمولاً سمت راست، همیشه کوچکتر از دیگری است و یکی از آنها معمولاً همیشه پایین تر از دیگری آویزان است.

آیا بیضه ها کوچک می شوند؟

سن باعث کاهش سطح تستوسترون می شود و این می تواند باعث کاهش اندازه بیضه ها شود که به عنوان آتروفی بیضه شناخته می شود. این تغییر معمولاً به تدریج اتفاق می افتد و اکثر مردان حتی متوجه آن نمی شوند. کوچک شدن بیضه ها به طور طبیعی هیچ تهدیدی برای سلامتی شما ندارد.

کاهش تستوسترون می تواند باعث کاهش میل جنسی و توده عضلانی شود، اما باز هم، این بخشی طبیعی از پیری است. برخی از مشکلات سلامتی می تواند باعث آتروفی بیضه شود که شامل موارد زیر است:

  • بیماری های مقاربتی از جمله سوزاک و سیفلیس
  • اوریون، سل و برخی عفونت های ویروسی بیضه ها
  • ضربه به بیضه ها

نحوه اندازه گیری بیضه

اندازه گیری اندازه بیضه را می توان با نوار اندازه گیری انجام داد. با اندازه گیری طول، عرض و عمق یک بیضه، می توانید حجم بیضه را به عنوان مرجع اندازه مناسب تعیین کنید.

یک راه ساده تر برای اندازه گیری استفاده از یک به اصطلاح “ارکیدومتر” است. ارکیدومتر از مجموعه ای از مهره های بیضی شکل ساخته شده از پلاستیک یا چوب تشکیل شده است که به ترتیب افزایش اندازه به هم متصل شده اند.

هر مهره با یک عدد روی آن مشخص شده است که معادل یک میلی لیتر (میلی لیتر) است. به عنوان مثال، بیضی با علامت 5 دارای حجم 5 میلی لیتر است. اگر در مورد اندازه بیضه خود کنجکاو هستید، می توانید به سادگی به پزشک/اورولوژیست خود مراجعه کرده و اندازه گیری را در مطب انجام دهید. همچنین، می توانید مرجع اندازه کاغذ را خریداری یا چاپ کنید و از آنها برای تعیین اندازه بیضه استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات فوق یک مرجع است و جایگزین توصیه یا راهنمایی یک متخصص پزشکی نمی شود. سلامت و عملکرد اندام تناسلی شما مهمتر از اندازه است. اگر احساس می کنید که بیضه های شما خیلی کوچک هستند یا علائم دیگری مانند میل جنسی کم، بافت بیش از حد سینه یا ناباروری دارید، با پزشک خود صحبت کنید. تستوسترون درمانی اغلب می تواند کمک کننده باشد.  

انواع  تجهیزات پزشکی و پرستاری و سالمندی با مناسب ترین قیمت موجود است.تماس بگیرید.

https://www.instagram.com/tebline24/

 

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید