چرا باتری سمعک من زود تموم میشه؟

0
29
طول عمر-باتری-سمعک
طول عمر باتری بستگی به سایز باتری و توان مورد نیاز سمعک دارد-خرید انواع باطری سمعک-درمان کم شنوایی-وزوز گوش-گروه پزشکی و پرستاری طب لاین24

باتری‌های سمعک بر اساس 16 ساعت استفاده در روز می‌توانند در هر جایی از 5 تا 20 روز دوام داشته باشند. طول عمر باتری بستگی به سایز باتری و توان مورد نیاز سمعک دارد. معمولا باتری‌های کوچکتر طول عمر کوتاه‌تری از باتری‌های بزرگتر دارند.در ادامه باگروه پزشکی و پرستاری طب لاین24 همراه باشید تا همه اطلاعات لازم را در این مورد را داشته باشید.

اکنون باتری قابل‌شارژ برای سمعک‌ها در دسترس است، اما، رایج‌ترین باتری سمعک، باتری‌های یک بار مصرف روی-هوا (zinc-air) هستند. باتری‌های جیوه‌ای مدت زمان زیادی است که در سمعک‌ها استفاده نمی‌شوند.عمر باتری‌های استاندارد سمعک بسته به تکنولوژی سمعک، نوع باتری و ظرفیت آن، ساعات استفاده از سمعک و میزان پخش صدا از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌ها به سمعک، از 5 تا 15 روز است.

علت زود تمام شدن عمر باتری

  • اولین نکته، تاریخ انقضاء باتری است. باتری سمعک هنگام مصرف بهتر است حداقل 2 الی 3 سال تاریخ انقضاء داشته باشد، هرچه تاریخ انقضاء طولانی‌تر باشد، طول عمر باتری بیشتر است.
  • نکته بعدی رطوبت است، رطوبت می‌تواند دریچه هوا روی باتری را مسدود کند و باعث ‌شود تا کارآیی باتری کمتر شود. همچنین رطوبت می‌تواند با مواد شیمیایی باتری مخلوط شود و باعث شود سریع‌تر تخلیه شود.
  • با توجه به این‌که باتری‌های روی-هوا با هوا فعال می‌شوند، برچسب نصب شده روی باتری توسط کارخانه تولیدکننده باعث می‌شود تا باتری غیرفعال باقی بماند.

صدای نبض در گوش

چطور عمر باطری سمعک را افزایش بدهیم؟

♣ به محض این‌که برچسب از روی باتری جدا شود، اکسیژن بر مواد روی (zinc) موجود در باتری اثر می‌گذارد و باتری را فعال می‌کند.

♣ برای این‌که باتری روی-هوا بهترین عملکرد را داشته باشد، قبل از جایگذاری باتری داخل سمعک، بعد از برداشتن برچسب به مدت یک دقیقه منتظر بمانید تا باتری کاملا فعال شود.

♣ گذاشتن مجدد برچسب روی باتری، باعث متوقف شدن فعالیت باتری نمی‌شود، بنابراین هنگامی که برچسب برداشته شد، باتری سمعک در حالت فعال باقی می‌ماند تا زمانی که تخلیه شود.

♣ باتری سمعک را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. نگهداری باتری‌های روی-هوا در یخچال توصیه نمی‌شود، به علت این‌که ممکن است باعث تقطیر سطح زیر برچسب شود و طول عمر باتری را کاهش دهد.

♣ محیط‌های گرم و مرطوب باعث کوتاه‌تر شدن طول عمر باتری می‌شود.

♣ اگرچه روش‌های مطمئنی برای افزایش طول عمر باتری وجود ندارد، با این حال رعایت نکاتی تضمین می‌کند که توان باتری هدر نرود.

♣ هنگامی که از سمعک استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید و در باتری را شب‌ها کاملا باز کنید. این کمک می‌کند که توان باتری بی‌جهت هدر نرود و باعث می‌شود رطوبت ایجاد شده در طول روز بخار شود.

♣ باتری سمعک را بدون بسته‌بندی در جیب، کیف پول، کیف دستی و کوله پشتی نگذارید، آن‌ها ممکن است در تماس با اشیاء فلزی مانند سکه و کلید قرار بگیرند و باعث اتصال کوتاه باتری سمعک شوند.

جهت تهیه انواع تجهیزات پزشکی و توانبخشی با ما در تماس باشید.

https://www.instagram.com/Tebline24/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید