دستور العمل های طب سنتی و طب اسلامی در بهبود کم شنوایی

0
1226
درمان کم شنوایی-کاهش شنوایی با طب سنتی و اسلامی
دستور العمل های طب سنتی و طب اسلامی در بهبود کم شنوایی و کاهش شنوایی،با گروه آموزش پزشکی -پرستاری طب لاین 24 همراه باشید.

کاهش شنوایی در دنیای امروز یکی از بزرگترین و پیچیده ترین موضلات حوزه سلامت است از این جهت که هنوز انسان هیچ راه حل قطعی برای بازگرداندن کامل شنوایی از دست رفته در اثر آسیب به سلول های درون ساختمان گوش و عصب شنوایی از قبیل تقویت عصب شنوایی یا بازتولید سلول های از دست رفته پیدا نکرده است.در مقاله زیر راهکارهای موثر در بهبود کم شنوایی در طب سنتی و اسلامی آورده شده،با گروه آموزش پزشکی -پرستاری طب لاین 24 همراه باشید.

کم شنوایی گوش با طب سنتی

طب سنتی سعی دارد با ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌ها ، مشکلات پیچیده‌ی بدن را رفع کند.لذا گیاهان مفید در رابطه با حل مشکل شنوایی را معرفی میکند.گیاهان زیادی برای رفع مشکلات شنوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

برگ‌های نعناع

این برگ‌ها فرآیند هضم را آسان می‌کنند، ضد ویروس و ضد التهاب هستند، می‌توانند رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را از بین ببرند و در نتیجه سلول‌های مویی گوش را سلامت نگه می‌دارند. از آن جا که این برگ‌ها به سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کنند سبب ایجاد سلول‌های خونی شده و این سلول‌ها در سلامت شنوایی موثرند.

شوید

شوید در رفع عفونت‌های بدن به‌خصوص عفونت گوش، موثر است. یک قاشق غذا خوری شوید دارای ده میلی‌گرم روی است که قبلاً در مورد اثر آن بر تقویت شنوایی توضیح داده‌ایم.

سیر

از روغن سیر می‌توان هنگام عفونت برای چکاندن در گوش، استفاده کرد. هم‌چنین با مصرف سیر خام می‌توان مشکلات کم‌شنوایی را به‌علت تاثیر در از بین بردن رادیکال‌های آزاد، کاهش داد.

روغن کنجد

از روغن کنجد معولا به صورت قطره برای از بین بردن دمل های داخل گوش استفاده می شود. علاوه بر آن برای خارج کردن حیوانات ریز که بسیاری از مواقع به داخل گوش وارد می شوند از روغن کنجد استفاده می شود.

زرد چوبه

زردچوبه ادویه‌ی بسیار مهمی است که به‌علت دارا بودن پتاسیم فراوان، سیستم شنوایی را تقویت می‌کند.

گروه آموزش پزشکی -پرستاری طب لاین 24صدای نبض در گوش

تقویت شنوایی گوش در طب اسلامی

در درمان خانگی تقویت شنوایی، طب اسلامی به جز استفاده از گیاهان، “ورزش” را هم به‌عنوان یک راهکار جهت درمان کم‌شنوایی معرفی می‌کند.

  • در طب اسلامی استاد تبریزیان (پدر طب اسلامی) برای درمان کری مادرزادی، دو داروی موثر (داروی شافیه‌ ۲۰ ماهه و روغن گوش فیجن) را معرفی می‌کند.
  • در درمان سنگینی گوش، التهاب و صدای گوش نیز کافی است هر شب دو قطره روغن سداب (فیجن) را در گوش بچکانید.
  • چکاندن روغن بنفشه به همراه یاسمن در گوش هم از درمان‌های طب اسلامی است.
  • ریختن شبی یک قطره عسل در گوش می‌تواند التهاب، سنگینی و عفونت گوش را درمان کند.
  • خوردن سرکه هم به‌علت از بین بردن رادیکال‌های آزاد در درمان کم‌شنوایی بسیار موثر است و در طب اسلامی به مصرف آن توصیه می‌شود.

از سایر راه های موثر برای بهبود شنوایی در طب اسلامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ کردن مو‌ی سر با حنا
  • ماساژ سنگین سر به‌طوری که سودای عمیق را حرکت دهد
  • پیاده‌روی روی سنگلاخ
  • حجامت عام، حجامت پشت گوش و سپس زالوی پشت گوش
  • ترک کردن کار با تلفن همراه

 

گروه آموزش پزشکی -پرستاری طب لاین 24

https://www.instagram.com/tebline24

https://www.instagram.com/homecare_elderly_sick

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید